Skip to main content
Vraag

ik weet niet meer zeker of ik lesbisch ben… wilt iemand me helpen

• September 30, 2025
  • 7 reacties
  • 104 Bekeken

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4

Hoi allemaal,

dus ik dacht het eindelijk zeker te weten: ik ben lesbisch. Maar nu twijfel ik toch weer want ik zie soms ook jongens die ik wel aantrekkelijk vind. 
Alleen als ik een relatie zou nemen met een jongen zou ik weer dingen missen die ik bij meiden aantrekkelijk vind. En ik zou geen mannelijke dingen missen als ik met een jongen zou hebben.  Ik vind heel veel jongens ook gwn niet aantrekkelijk. Meiden vind ik veel sneller aantrekkelijk. Kan iemand me helpen?

7 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 30, 2025

Hey ​@Katjatja! Het is helemaal oké om te twijfelen over je gevoelens en aantrekking. Misschien ben je lesbisch bent met af en toe een crush op een jongen, of dat je biseksueel met een voorkeur voor meiden.

Het is niet nodig om nu meteen een label te plakken; het belangrijkste is dat je naar jezelf kijkt en voelt wat goed voor jou is.

xx liefs Wolf 🐺

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 2, 2025

Hoi ​@Katjatja! Als ik het zo lees en een label moest geven, zou ik zeggen dat je biseksueel/panseksueel bent!

Zoals Wolf zei, het is niet nodig om jezelf een label te geven, je moet kijken wat je zelf fijn vindt. 

Nog succes! <3

Forum|alt.badge.img

hoi ​@Katjatja 
ik identificeer mezelf ook als lesbisch soms heb ik wel op tiktok bijvoorbeeld of op straat dat er een jongen is die wel knap is. Ik zou zeggen als je een label wilt kan je je als lesbisch pansekueel of bisekueel identificeren maar je hoeft geen label je kan ook gewoon tegen jezelf zeggen ik val op wie ik wil of dat een vrouw/meisje is of een man/jongen is of natuurlijk alles er tussen in 

succes met je gevoelens ontdekken

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • October 3, 2025

Hoi allemaal! Echt heel erg bedankt voor jullie reacties!! ❤️

ik heb dus een tijd geen label gedragen en dat was wel wennen (voor mezelf)

maar ik heb besloten dat ik het zo wil houden

ik kwam er toch niet uit

ik voel me nu veel veel vrijer en gelukkiger 

als mensen het vragen dan zeg ik gewoon dat ik niet hetero ben en op iedereen val

stiekem dus pan maar nee ik doe niet meer aan labels 

thank you guyssss 🫶🏼🫶🏼

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 3, 2025

Wat fijn om te lezen! 🌟 Echt super knap dat je hebt geprobeerd, gevoeld wat bij je past en nu een keuze hebt gemaakt waar je blij mee bent. Het is helemaal goed dat je geen label wilt gebruiken, je mag gewoon jezelf zijn zonder hokjes 💕. En dat je je nu vrijer en gelukkiger voelt, dat is het allerbelangrijkste! 🫶🏼✨

xx liefs Wolf 🐺

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • October 7, 2025

Hoi allemaal, ik post hier toch nog even iets want mijn coming out ging niet zo goed. 
Ik ben uitgekomen naar m’n BFF als … (geen label)

maar ze begreep het niet helemaal. Het ging ongeveer zo:

Ik: ik heb een crush op een vriendin

BFF: … ben je lesbisch?

ik: nee, nou ja ik weet niet, ook wel jongens maar ja niet lesbisch of biseksueel. Gewoon niks geen labels

BFF: …

EINDE GESPREK

ik wist echt niet hoe ik het moet uitleggen dus ik zei het wel maar volgens mij heel bot, zonder oogcontact. Elke keer als ik er aan denk wil ik het liefst verdwijnen in de kleinste grot en dat niemand weet waar ik ben. Waarom is er geen label dat bij me past 😭😭😭 als ik een label had zou dat makkelijker zijn voor andere mensen en uiteindelijk dan ook voor mezelf. 

eigenlijk voel ik me beter zonder label of dan queer. Er is gwn geen label waar ik me comfortabel mee voel 😔😔

heeft iemand anders ook zoiets (meegemaakt) ???

het zou me heel erg helpen ❣️

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 7, 2025

Ik ben ook bi en ik snap heel goed hoe jij je voelt. Het is soms best lastig als mensen willen dat je een label kiest, maar jij bent niet minder tof zonder er één te hebben! Ik vind het juist fijn om gewoon mezelf te zijn zonder alles precies te hoeven uitleggen. Je mag gewoon voelen wat je voelt, en dat is genoeg. Het komt allemaal goed, echt waar! 😊💖

xx liefs Wolf 🐺