Skip to main content
Vraag

Ik weet niet hoe ik mijn ouders moet vertellen dat ik bi ben

• April 24, 2025
  • 5 reacties
  • 86 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi ik Ben dus zeg maar bi.

Ik was  dus met mijn ouders een tv programma aan het kijken en toen zei iemand: “Ik ben bi.” 

En mijn moeder zei toen: “O, maar dat vond ik dus wel een beetje moeilijk want straks heeft ze een vriendje en zo een vriendinnetje.” 

EN IK ZAT NAAST HUN!!!!!

En ik  weet niet hoe ik  mijn ouders moet vertellen dat ik bi ben

Please help!!!!

5 reacties

lovegood
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • April 24, 2025

Hoi Lisenine

Ik ben zelf niet bi (geen idee waarop ik val). Maar ik heb wel een ideetje voor je: dat je bijvoorbeeld voor dat je naar school gaat snel zegt: "pap, mam, ik ben bi" "doei!" Dan krijgen je ouders automatisch tijd om na te denken over hun reactie. Het kan dan wel spannend zijn om naar huis te gaan.

Groetjes lovegood 

Forum|alt.badge.img+2
  • Weet de weg
  • April 24, 2025

Heyyy! Ik denk dat je het ze kan vertellen via een brief, taart of gewoon zo! Ik hoop echt dat je ze accepteren! Weet dat je hier altijd terecht kan! 
Oh en ik denk niet dat je moeder het zo vervelend bedoelde! Maak je geen zorgen 💗

xxx

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • May 3, 2025

De leukste manier om het te vertellen is thuis komen met een leuke meid!

Hoi mam, pap, dit is Eline en ze is mijn nieuwe vriendin! Leuk hè!

En dan hun gezicht zien. :D

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • May 3, 2025

@Vera16xx haha ja dat is inderdaad wel een leuk idee (ik lach je niet uit) alleen dan moet je wel eerst verliefd worden en die persoon moet jou leuk vinden en daarna nog verkering krijgen.

met dit is het wel dat als je ouders het niet goed opvatten waar je vriendin dan bij is wordt ze daar misschien onzeker van ook al draaien je ouders later bij. Dan heb je dat nog wel in je hoofd. Misschien eerst een serieus gesprek hebben erover en dan zeggen dat je je nieuwe vriendin wilt stellen. Misschien kan ze een keer komen eten. Ik hoop dat het je lukt. En als het niet goed uitpakt kan je altijd hier terecht want wij zijn er voor je❤️❤️🥰

sherma_fan_1305
Forum|alt.badge.img+3

heyy dat je bi ben is gewoon normaal en als je ouders het niet kunnen accepteren zitten hun fout jij bent gewoon wie jij bent en laat niemand daar wat tegen doen je bent een mooi persoon en zal (wens ik jou teminste) aardige mensen ontmoeten die je kunnen accepteren want je bent een geweldig persoon net als iedereen op dit forum