Vraag

Ik voel me onzeker over mijn geaardheid.

  • 15 November 2019
  • 4 reacties
  • 155 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik werd laatst geconfronteerd met ‘Alle homo’s en bisexuelen zijn in strijd met god.” Ik had de confrontatie aangegaan. Omdat wij zogenaamd geen kinderen kunnen krijgen of hebben. Ik ben zelf een bi-sexuele jongen van 17 jaar. En twijfel soms aan mezelf. Maar god heeft toch iedereen anders gemaakt? Als god niet van ons hield had hij ons niet zo gemaakt.

 

 

Laatst ben ik op mijn baantje uitgescholden voor een ‘Vieze slet.” En ‘Homo.” Omdat ik eigenlijk soms op jongens val maar het mag niet van mijn baas. Vrienden hebben aangeboden haar te verlaten en een betere baan te zoeken. Ook misschien te schrijven over wat me overkomen is. Maar ja, Ik werkte een tijdje in een klooster. Alles wat ik zie is dat vrijheid word afgenomen van mij. Een streng klooster en ik weet het niet.. Ik voel me de laatste tijd ook op jongens. Maar het probleem dat ik wil bespreken is… of ik nou werkelijkwaar een zonde ben voor god. Want ik ben heel vaak gepreekd en neergehaald ervoor. Zelfs mijn familie buiten vanaf mijn eigen gezin vind me raar en vies en een schande ervoor. Wat doe ik?


4 reacties

Hoi

 

In mijn ogen is niemand in strijd met God. Het lijkt er echter op dat sommigen heilige geschriften en dergelijke verdraaid hebben naar hun hand, zodat er door hen gezegd zou kunnen worden dat bi- of homoseksualiteit niet ok is. Als daarbij het niet kunnen krijgen van kinderen bijvoorbeeld een criteria is voor het zijn van een goede partner, zouden ook veel heteroseksuele koppels uit de boot vallen. Niet iedereen is namelijk vruchtbaar.

 

Wat naar dat je baas en familieleden het nodig vinden om jouw geaardheid te bekritiseren en zelfs af te wijzen. Zoals vrienden voorstelden, zoek je best een andere baan. Naar mijn vermoeden zal het merendeel van de werkgevers weinig belang hechten aan jouw geaardheid, als ze er in de eerste plaats al naar zouden vragen. Kan je bij je vrienden terecht rond je geaardheid?

 

Groetjes

Kenshin

Jezus was niet gehuwd, Maria Magdalena een prostituee volgens velen echter zijn er documenten gevonden die zeggen dat Jezus gehuwd was en een dochter had het is 2019 en ze willen ons nog steeds wijsmaken dat Jezus geen vrouw had noch kinderen terwijl er zwart op wit bewijs is en officieel dus geen fake.

God moorde steden uit in een weddenschap met de duivel dus als hij zo machtig was waarom werd hij verleid door een schepping die onperfect was? Lilith was Adams vrouw en niet Eva maar Eva was zijn 2de liefde omdat we leerden dat Cain zijn broer doodde voor een vrouw een zogenaamde zuster terwijl de bijbel duidelijk zegt 3 zonen dus vanwaar kwam Cain zijn vrouw? Allemaal leugens en verdraaiingen van de Roomse kerk omdat de gelovigen niet mogen weten dat God en zijn creaties verleid werden door het kwaad alsook 1 ding die me bijbleef dat is eet de verboden vrucht en onvruchtbaar wacht, eva at die vrucht dus vanwaar had zij 3 zonen als ze onvruchtbaar was. 

Homoseksualiteit is gezien als schande maar God nog zijn zoon Jezus waren perfect dus is het dan zo erg om homoseksueel of transseksueel te zijn omdat je niet kunt oordelen over iets als jezelf niet beter bent + mijn oprechte excuses maar een gecreëerde leugen van eeuwen kan niet oordelen over iets 

Waar jij tegenaanloopt zijn veel mensen al tegenaan gelopen. 

Je familie en je baas zijn van de “grote stappen, snel thuis”.  Snel conclusies trekken, maar eigenlijk hebben ze die van iemand anders gehoord en weten ze niet waar ze het over hebben.

Ga eens rustig zoeken en lezen op internet. Daar vind je veel links die je in je bijbel weer kunt nalezen.

Zo mag je geen varkensvlees eten (doodstraf), vuur maken op zondag (doodstraf) of kleding dragen van gemengde stoffen. Heb je een 40% katoen/60% polyester shirt?  Doodstraf. 

Over homosexualiteit wordt maximaal twee keer gezegd dat god het niet zo fijn vindt.  

In de tien geboden komt het niet eens voor.  (wel 5x in verschillende bewoordingen dat je vooral de ene god moet aanbidden en niemand anders).  Dus zó vreselijk belangrijk was het nu ook weer niet.  
Tenslotte, als je 10 geboden gaat geven aan een volk en je zegt 5 keer hetzelfde… dan geef je wel aan wat je belangrijk vindt.

Veel mensen hebben wel een afkeer van homosexualiteit. Als ze dan ook nog wordt aangereikt dat het (zogenaamd) in de bijbel staat zijn ze super opgelucht: Zie je wel, ik ben niet fout om zonder reden iemand in een hokje te stoppen, god vindt het ook. Hoera.  

 

 

Ik lees uit je bericht dat jij het geloof belangrijk vindt en de mensen om je heen ook. 

 

Minder dan een jaar terug was er een analyse over de bijbel; dat een stukje over mannen die met mannen lagen waarschijnlijk veel later is toegevoegd (door iemand met een specifiek doel). Dat kunnen ze zien aan de woordkeus en het taalgebruik van de zinsnede en de tekst er omheen.

Ik zou je daarom sterk aanraden om eens op internet te gaan zoeken over deze zaken, want de bijbel is een subtiel boek met een erg lange geschiedenis.  Het is belangrijk dat je het zelf begrijpt en dat je je geen oor laat aannaaien door mensen die er één zinnetje uithalen dat ze toevallig goed uitkomt.

 

 

 

Je zult geen overspel plegen. David de grootste profeet van God had kinderen met de vrouw van een ander. 

Je zal niet doden maar in de bijbel deed God niets anders dan mensen afslachten als afstraffing.

De bijbel zegt dat Maria een maagd is maar buiten Jezus 3 zonen en enkele dochters had dus niet meer een maagd en als Mozes de bijbel zovelen jaren voor de geboorte van Jezus schreef hoe kon hij weten wat er zou gebeuren dus zo geloofwaardig is de bijbel niet want maagdelijke geboorte en afstraffing door God.

Als God mensen afstrafte waarom nu niet meer want het ene volk moord het andere uit, verkrachting, disrespect enz... maar er gebeurt niets dus iemand die wat nadenkt krijgt al vlug een indruk van wat een zever is me dat 

Reageer