Vraag

Ik voel me lullig over mijn identiteit. Denk ik

  • 6 August 2020
  • 9 reacties
  • 155 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Heyyy 
dus

Ik, kindertelefoon forum gebruiker miaomiao ben LGBT. Ik heb alleen geen flauw idee WAT ik nou ben. Ik ben al heel lang aan het questionen en heb redelijk veel labels geprobeerd. Eerst dacht ik dat ik aromantisch en aseksueel was. Toen had ik geen idee en dacht ik dat ik genderfluid was. Toen dacht ik dat ik bi en non-binary was maar dat klopte ook niet
En nu ben ik aangekomen bij denken dat ik een trans jongen ben? Ik voel me met mannelijke pronouns en kleding veel comfortabeler in mijn eigen.. bestaan??????

 en het voelt helemaal niet raar en zelfs fijn om jongeman of hij genoemd te worden in tegendeel tot vrouwelijke termen. Ik heb ook al een naam bedacht en sommige online vrienden noemen me al zo 
Ik vertel mensen op mijn tiktok dat ik gewoon een jongen ben, en sommigen denken dat ik gewoon een normale jongen ben die er een beetje vrouwelijker uitzie en ik voel me daar heel fijn bij
En nu vraag je je vast af maar bro waarom ben je dan gewoon geen jongen :(
waarschijnlijk niet maar deze topic moet spicy zijn

 

Ik had vroeger vrij weinig problemen met mijn AGAB (assigned gender at birth). Er waren wel keren dat ik mijn ouders vroeg om een andere naam te gebruiken in de winkel? IDK WHY?? ook de random gedachten van “oh dan word ik gewoon een jongen als ik later groot ben! :D” of de hond was in de huishoek met mijn klasgenootjes omdat ik geen vadertje en moedertje wilde spelen. Maar ik droeg wel gewoon jurken en vond t allemaal wel prima. Ik kreeg in klas 1 pas echt twijfels over mijn seksuele orientatie en gender identiteit en ik voel me er lullig over omdat andere transgender vrienden van mij zeggen dat ze altijd al een meisje?jongen wilden zijn

Als je dit nu leest, ga slapen
bedankt voor de aandacht]

uhh

peace out


9 reacties

Reputatie 1
Badge

Hey, ik heb dat ook wel eens. Niet altijd, maar soms. Ik lees dit nu, maar ik ga niet slapen want ik ben sad en dan krijg ik nachtmerries en daar heb ik geen zin in. Succes! 

Liefst, F

Reputatie 4
Badge +2

lol same

Dus ik kijk al echt sinds 10 uur documentaires zoals botched enzo 
:,)

Reputatie 1
Badge

Haha! 

Ik ben bezig in Riverdale. 

Ik denk dat het niet zo erg is dat je vroeger als kind weinig problemen ermee had, aangezien als kind je er minder over na denkt. De meest mensen die vroeger als kind dachten dat ze in het verkeerde lichaam waren geboren, hebben nu niet meer dezelfde gevoelens. Dus je hoeft je echt niet lullig te voelen dat je als kind niet zo als je vrienden dacht, want dat maakt niet uit! :)

Reputatie 1
Badge

Hey, 

Ik weet wat jij bent! Je bent cool!!!! En als je dat maar onhoudt, dan komt het goed. Fijne vakantie en nog veel geluk en succes! 

Liefs, F

Het beste label is geen label

Hey miaomiao

 

Dat kan, dat je twijfels hebt rond je identiteit. ‘t Is dan ook heel normaal om hier, vooral op deze leeftijd, mee bezig te zijn. In ieder geval vind ik het fijn om te horen dat je internetvrienden bereid zijn om je bij je passende naam en pronouns te noemen; op die manier kan je ermee experimenteren. 

 

Je kan je het ene moment goed voelen bij een label, maar het volgende moment niet meer. Ik denk bijvoorbeeld dat ik gender fluid ben, maar soms schakelt dat over naar ‘nee, ik ben een transjongen’. Tot ik me dan weer een meisje voel, en eraan herinnerd wordt dat het bij mij kan veranderen. 

 

Ik stel voor dat je de zoektocht naar jezelf doorzet, en dat je je niet blijft vastklampen aan bepaalde labels. Voelt een label niet meer goed, kan je het loslaten, of (tijdelijk) links laten liggen. In principe heb je niet eens een labeltje nodig, maar sommigen vinden het nu eenmaal prettiger om die wel te hebben. 

 

Ken je Jong&Out? Da’s een plek waar je zaken als je gender en geaardheid met leeftijdsgenoten kan bespreken. ‘t Is een veilige plek; je registreert met je identiteitskaart enzo. Ook worden er door Jong&Out meetings georganiseerd voor bijvoorbeeld LGBTQ+ members. 

 

Gr. Kenshin

Hey,

Dat je als kind nog niet wist dat je een jongen bent betekent niet dat je dat niet bent. Als kind ben je daar denk ik een stuk minder mee bezig. Er zijn ook mensen die genderfluid zijn(volgensmij heette dat zo) en dat houd in dat je gender soms veranderd. Misschien kun je daar wat research naar doen en kijken of dat misschien bij je past. Je kunt jezelf ook gewoon Queer noemen. Dat is een term voor mensen die niet hetero en cisgender zijn, of je kiest ervoor om geen label te namen zoals hierboven al gesuggereerd word. Ik vind het zelf wel fijn om een label te hebben maar dat is meer voor anderen dan voor mezelf.

Misschien heb je hier wat aan. Heel veel succes!!

Hey,

Ik begrijp dat het vervelend kan zijn dat je niet weet wat je bent en jezelf niet in een hokje kan plaatsen, wat tegenwoordig blijkbaar van je verwacht wordt. Dan alsnog hoef je jezelf geen labeltje aan te smeren, dat kan je veel moeite en wie weet ook ellende besparen.

 

Als het voor jou fijn voelt om als jongen door het leven te gaan en jij gelukkig wordt als je een hij genoemd word of je zelfgekozen naam voor je wordt gebruikt, moet je jezelf dat goede gevoel gunnen nu het er is. Misschien wel een voordeel van “trans” zijn: Je kan zo blij worden van simpele dingen als correct worden aangesproken :)

 

Dat je deze gevoelens nu pas hebt en niet vanaf kleins af aan betekent niet dat het minder echt is: Dat je transgender vrienden dat beweren betekent niet dat ze gelijk hebben alleen omdat ze trans zijn: Ik vind het zelf closed-minded van ze dat ze dat denken gewoon omdat dat zo ging in hun eigen leven. Iedereen is anders en ontdekt hoe die gelukkig wordt op een ander tijdstip en op hun eigen unieke manier.

 

Ik hoop je hiermee te hebben geholpen!

Groetjes Pindakes

Reageer