ik stress over mijn coming-out en naam FTM

  • 2 November 2022
  • 1 reactie
  • 41 Bekeken

Kweenie zo goed hoe ik dit moet verwoorden want het is nog 's wat, maar ik zal m'n best doen.

Ik weet nu eigenlijk al bijna drie jaar dat ik geen meisje ben. Eerst dacht ik dat ik non-binair was, maar een tijdje terug ben ik er wel zeker van geworden dat ik eigenlijk toch echt een jongen ben/wil zijn. Ik kleed me ook mannelijk/neutraal, mijn haren zijn kort en ben altijd heel open als mensen mij vragen naar mijn gender/pronouns.

Ik sinds begin dit jaar in gesprek met een gendertherapeut en daar zijn ze er ook vrij zeker van dat ik dus genderdysforie heb. Ik wil heel graag starten met hormoontherapie en heb dit ook aangegeven, maar ze zeiden dat ik daar nog niet aan kan beginnen en dat ik eerst emdr therapie moet krijgen bij een andere therapeut/psycholoog voor mijn pestverleden (dit heeft te maken met mijn zelfbeeld of zoiets). Ik snap dit ook wel, maar dit betekent ook dat het nog super lang kan duren voordat ik aan hormoontherapie kan beginnen en mezelf kan gaan worden.

Waar ik dus nu mee zit is mijn sociale transitie (naam veranderen en basically iedereen laten weten dat ik een jongen ben). Ik wilde hier eigenlijk mee wachten totdat ik testosteron kreeg, maar dat duurt dus nog wel even. Opzich hoef ik niet te wachten op de hormoontherapie, maar dat lijkt me wel het fijnst omdat ik dan ook echt op een jongen ga lijken. Ik heb nog geen nieuwe naam en die wil ik eigenlijk wel hebben voor mijn coming-out. Om die redenen wil ik dus nog niet voor iedereen uit de kast komen, maar ik wil het ook wel omdat het dan ook gewoon duidelijk is voor iedereen en mensen niet blijven denken van: '’is dat nou een jongen of een meisje?'’

Heeft iemand misschien tips voor het vinden van een naam want ik heb al duizenden opties bekeken en ik kan maar niks vinden wat bij mij past en waar ik me comfortabel bij voel.


1 reactie

Badge +1

Hoi!

Ik heb misschien wat tips!

  • Begin met het uitkiezen van een begin letter, dit helpt al een hele hoop, want zo kan je een beetje een richting kiezen!
  • Zoek namen op google! bijvoorbeeld: “jongensnamen met de letter…” Of “Non-binary namen met de letter…” Want hier krijg je heel veel namen van.
  • Als je je niet comfy voelt bij de naam, zegt dat al een hele boel. Kies voor een naam waarmee jij blij mee bent.

Ik hoop dat dit een beetje helpt! Ik hoop dat het goed gaat komen met je coming out! Alles komt op z'n tijd en als jij er klaar voor bent dan kom je uit, laat je dus niet dwingen! 

Liefs <3

Reageer