Skip to main content

ik schaam me diep voor mijn homoseksualiteit.

• February 22, 2026
  • 6 reacties
  • 115 Bekeken

Mango11
Forum|alt.badge.img

Hoi lieve mensen van dit forum,

Ik ben alweer een tijdje absent geweest van het forum maar hier kan ik echt met niemand over praten op dit moment duss jaa…

Nou, ik ben er ongeveer een jaartje geleden achtergekomen dat ik homoseksueel ben. (Ik ben een meisje die op meisjes valt.) Ik ben ook al uit de kast voor mn ouders en een aantal vriendinnen. Die hebben er absoluut geen probleem mee ofzo en ik voel mij heel getollereerd. Ik voelde me er zelfs een beetje euforisch over dat ik nooit met een zou hoeven trouwen (want daar krijg ik rillingen van.)

Maar ik ervaar plots er heel veel schaamte voor ofzo, ik bedoel, natuurlijk zou ik gelukkig zijn met een vrouw want ik val absoluut niet op mannen, maar als ik mij kon genezen dat ik weer hetero ben, zou ik het meteen doen. (Ja ik weet dat het heel raar klinkt.)

Ik heb op dit moment ook andere mentale problemen dus misschien ben ik daardoor wat emotioneler, maar ik denk elke seconde van de dag aan mijn homoseksualiteit en begin het te haten en ik heb hier ook om gehuild.

Hebben anderen hier dezelfde ervaringen?

Het spijt me zeer als dit te veel tekst is

Groetjesss

6 reacties

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • February 23, 2026

hi ​@Mango11, dapper van je dat je dit met ons wil delen. wat je zegt klinkt helemaal niet raar. ik herken wel wat je zegt, want ik val zelf ook op meisjes. In het begin voelde ik me ook soms super blij en opgelucht, maar daarna ineens ook schaamte omdat ik bang was voor wat mensen om me heen er van zouden vinden. maar ik wil je wel heel erg mee geven dat je je niet hoeft te schamen. je bent echt goed zoals je bent. en je hoeft nog helemaal geen labels te plakken als je dat niet fijn vind. wat vooral kan helpen is er met iemand over praten die je vertrouwd. 

ik hoop heel erg dat het snel beter met je gaat 💗

liefs vie

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • February 23, 2026

hi lieve ​@Mango11 ,

superdapper dat je dit deelt, en ik begrijp je helemaal. 

zelf ben ik een meisje en val ik op jongens dus ik heb niet echt ervaring :)

maar ik wil vooral tegen je zeggen ; blijf lekker jezelf, je bent goed zoals je bent!! 

ik hoop dat je snel weer beter in je vel zit,

liefsss, ❤️

Mango11
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • February 23, 2026

@vie  en ​@navi.x  echt super bedankt voor jullie reacties!

En o ja er is dus net wat voorgevallen, het heeft hier mee te maken en ik vind het niet heel nuttig om nog een topic te maken.

Nou, ik ben dus voor mn hele gezin uit de kast behalve mn zus, de reden hiervoor is dat ze al uit huis is en ik haar niet zo vaak zie. Nou ze kwam vandaag dus langs, het was echt heel gezellig. Maar aan de eettafel zei ik casually dat ik ooit wel moeder zou willen zijn, en toen zij mijn vader: "maar daar heb je toch een man voor nodig, niet waar?" (Letterlijk zijn woorden.) En ik zei: "ik wil geen man." en toen zei hij weer: "oh, waarom wil je geen man?" En hij herhaalde dat een paar keer tot ik gedwongen zei: "ik val op meisjes, daarom." Gelukkig is mijn zus echt een engeltje en het boeide haar niet en dat had ik ook  wel verwacht van haar. Maar de manier hoe mijn vader me zo dwong om uit de kast te komen zit me echt dwars.

Of ben ik aan het overreacten?

Groetjesss

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • February 23, 2026

Heej ​@Mango11 ,

Ik snap je heel goed, best kut dat je vader dat zei. 

Misschien kan je het tegen hem zeggen dat het je dwars zit, of er met je zus over praten,

successss

lieeefsss 😘

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • February 24, 2026

hi ​@Mango11 

wat naar om te horen zeg. ik ben het eens met ​@navi.x  ik vind het vooral vervelend om te horen dat je gedwongen uit de kast moest komen. (als het niet zo is verbeter me) maar je overdrijft niet. en je bent echt goed zoals je bent onthoud dat alsjeblieft. 

liefs vie

123Flowertje
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • February 25, 2026

Hey ​@Mango11 ,

ik waardeer het dat je dit met ons deelt, en weet dat wij je altijd steunen <3

Ik vind het vervelend dat je vader je zo pusht, maar misschien heeft hij het er ook lastig mee en doet hij heel normaal en accepteert hij het wel, maar is het toch even wennen. Ik bedoel, stel je voor dat je altijd hebt voorgesteld dat je kleinkinderen gaat krijgen, (en blijkbaar dacht hij dat je geen kinderen kan krijgen als je samen met een vrouw bent) en dan opeens verteld je dochter dat ze op meisjes valt. Natuurlijk is dit geen reden dat hij zo doet, maar misschien is het voor hem gewoon even wennen. 
Maar weet asjeblieft dat je je echt niet hoeft te schamen, iedereen is precies goed zoals die is en je moet echt niet boeien om wat andere mensen denken! Wij staan altijd achter je en je kan altijd met ons praten <333

groetjes, ​@123Flowertje