Skip to main content
Vraag

ik maak mezelf gek maar oprecht wat ben ik nou?!

• April 8, 2025
  • 3 reacties
  • 60 Bekeken

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4

Hoi, mensen die mijn vorige topic hebben gelezen, dit is een serieuze vraag niet omdat ik “erbij” wil horen.

Ik vraag me al langer af op wie ik val. Of ik ooit verliefd ben geweest. Het lijkt mij allemaal geweldig, een relatie hebben en samen zijn. Mijn nicht heeft nu sinds twee maandjes een vriendje en mijn beste vriendin oom sinds valentijn en ik geloof dat ik ook wel klaar ben voor een relatie. Vroeger kende ik een meisje, van scouting. Als ze moe was gingen we op een bankje zitten en dan legde ze weleens haar hoofd op mijn schouder. Eerst was ik daar nogal oncomfortabel mee maar na een tijdje vond ik het wel fijn en legde ik ook soms mijn hoofd weer op haar hoofd. Zij is pan en soms heb ik nog weleens het idee dat ze me leuk vond. Als zij mij zou vragen zou ik wel ja zeggen. Ze is aardig, mooi en lief maar echte vlinders dat weet ik niet. Ik heb dat geloof ik nog nooit echt gevoeld. Weleens iemand knap gevonden maar ook niet echt meer dan dat. Dan vraag ik me weer af of ik misschien aromantisch ben. Ik weet het op dit moment niet meer…

Ik vraag me af: als het je niet uitmaakt hoe iemand zich identificeert en gewoon iemand leuk vindt als je die leuk vindt, wat ben je dan? Bijvoorbeeld: ik val denk ik meestal op jongens maar het zou me niet uitmaken als ik een keer een meisje leuk vind. Ik vind twee meiden knap en ik zou ja zeggen als ze zouden vragen… maar omdat ik een relatie wil? Of omdat ik hun gw knap vind? Of vind ik ze echt leuk? Ik snap het eig niet 

ook vind ik eigenlijk dat er teveel hokjes zijn. Iedereen wordt maar in een hokje gestopt door mensen. Queer is ook bijzonder want ik heb gelezen dat als je je niet kan vinden in gay, bi of als je je niet goed voelt in een hokje dan ben Queer. Maar dan wordt je dus in een ander hokje gezet? Bijna alsof de overheid zegt: “ als je niet in een hokje past maak je maar een nieuwe” wat vinden jullie hiervan? Of maak ik er te groot drama van?? Hoe voelt het om vlinders in je buik te hebben? Wat zou ik kunnen zijn? Ik hoor het graag! Liefs from me 😘❤️

3 reacties

Puppycorn
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • April 8, 2025

Omg! Ik maak net hetzelfde mee! Ik vraag de het ook de HELE tijd af wat ik nu eigenlijk ben. Kan iemand ons please helpen? 
Liefs from ​@Katjatja and me!💖

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Hoiiii ​@Katjatja,

Wat mooi en eerlijk dat je zo nadenkt over je gevoelens en identiteit. Het kan echt lastig zijn om te ontdekken wie je bent, vooral omdat liefde en aantrekkingskracht niet altijd makkelijk in woorden of hokjes te vangen zijn.

Het gevoel van vlinders in je buik is voor iedereen anders; soms is het spannend, warm, nerveus, of gewoon fijn. Maar niet iedereen ervaart dat precies hetzelfde, en dat betekent niet dat jouw gevoelens minder zijn. Het is helemaal oké om te twijfelen over wat je voelt, of dat nou romantisch, seksueel of gewoon vriendschappelijk is.

Over die hokjes: het klopt dat labels soms kunnen helpen om jezelf en anderen beter te begrijpen, maar ze kunnen ook voelen als beperkingen. ‘Queer’ is juist een woord dat juist minder strak is, een soort vangnet waar je in kunt vallen als je je niet herkent in de andere labels. Het is oké om niet precies te weten welke label bij jou past, of zelfs helemaal geen label te willen.

Als je meestal op jongens valt, maar ook af en toe op meisjes, zou je jezelf misschien bi, pan of queer kunnen noemen, maar dat hoeft pas als jij dat wil. Het belangrijkste is dat je jezelf de ruimte geeft om te voelen en te ontdekken zonder druk.

Je bent helemaal oké zoals je bent, en je hoeft het niet allemaal meteen te weten. Veel mensen herkennen zich in wat jij beschrijft, en het is fijn om erover te praten met vrienden, een vertrouwenspersoon, of online communities.

xx liefs Wolf 🐺

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • August 3, 2025

Heyy ​@Wolf  dankjewel voor je reactie ❤️❤️ ik denk dat ik pan ben want laatst vond ik ineens een een meisje leuk maar ook echt leuk. Ik kwam er ook achter dat ik niet echt let op geslacht/gender maar gewoon kijk naar die persoon. Het is wel jammer dat het meisje dat ik leuk vind  2 jaar jonger is dan ik en ik weet vrij zeker dat ze op jongens valt …