Vraag

ik krijg steeds te horen dat ik nog steeds heel vrouwlijk ben

  • 13 October 2022
  • 1 reactie
  • 70 Bekeken

Badge

hi, mijn online naam is shizreen en ik ben afgelopen maandag 15 geworden.

ik ben non-binair en uit naar mijn vrienden en gezin. maar vooral mijn ouders vinden dat ik nog steeds heel vrouwlijk ben.

ik weet dat ik in ieder geval niet 100% cis ben, en ik denk echt dat ik non-binair ben. maar ik weet niet hoe ik er mee kan omgaan dat mijn ouders nog steeds vinden dat ik me heel vrouwlijk gedraag.

ik weet dat zij daar voor mij niet over kunnen oordelen maar het brengt me enorm in twijfel over mezelf.

ik ben afgelopen zomervakantie erover naar ze uitgekomen en over het algemeen waren ze heel supportive maar gaven wel aan er een beetje moeite mee te hebben omdat zij dat in hun jeugd niet kennen.

ze hebben zich wel al een beetje aangepast en noemen me binnen onze familie(directe) geen dochter meer maar verder is er eigenlijk nog niet zo heel veel verandert. mijn moeder vind het ook nog heel lastig dat ik me niet meer comfortabel voel in jurken en rokken.

ik weet even niet wat ik moet. iemand tips?


1 reactie

Reputatie 1
Badge

Als non binair maakt het niet uit of je je gedraagt als vrouw of of er zo uitziet. Je gender heeft niks met je uiterlijk te maken, en je gender kunnen anderen niet veranderen. Maak je ouders vooral duidelijk dat je nu juist jezelf voelt en dat het begrijpelijk/logisch is dat het moeilijk is om iemand na … jaren ineens “anders” te zien. 
het neemt natuurlijk tijd, maar na een tijdje na je outcome zul je minder twijfelen omdat je omgeving er ook aan gewend is. 

Reageer