Skip to main content

Ik ben non binair, maar ik voel mij afentoe ook als een vrouw. Hoe zou ik dit moeten oplossen?

Heyy Ash.

 

Ik vind het persoonlijk niet raar dat je ondanks dat je je als non-binair identificeert toch nog een beetje vrouw voelt.. Dat kan en mag gewoon!

 

Wat kan je er aan doen? Niet veel.. Het zijn allemaal maar hokjes zolang je lekker jezelf bent en gelukkig bent is alles helemaal prima😉

 

Groetjes van mij!


Helemaal eens met de reactie hierboven. Ik houd van rijst, maar ik heb ook wel eens zin in pizza.   Ik ben een zomermens maar ik vind de geur van de herfst fijn.

Het één sluit het ander niet uit. Het kan allebei waar zijn.


is gewoon normaal! 


heyy Ash, 

dat komt volgensmij best wel vaak voor. Het zou best kunnen dat je een demigirl ben of genderfluid. Als het helpt kan je meer opzoeken over dit soort labels. andere labels: girlflux, bigender. Ik zou gewoon in dit soort gaan kijken (je kan de genderwiki gebruiken) en dan kan je er een uitkiezen die het best bij je past. er is natuurlijk geen foute label en je hoeft jezelf niet te labelen als je dat chiller vind. 

 

xx 

lily en louise (we hebben dit tijdens de natuurkunde les getypt)


je kan ook genderfluid zijn


Hoezo, oplossen? 

Wat veel mensen niet (meteen) realiseren is dat non-binair betekent dat je niet in de ‘klassieke’ meisje of jongens hokje past. Als je “Non-binair bent maar af en toe ook als een vrouw”, dan technisch gezien ben je nog steeds non-binair. Hier onderaan zijn de “subtypen” van Non-binair zijn. 

Er zijn veel variaties. Bijvoorbeeld iemand die zich niet een jongen/vrouw voelt (agender), of juist allebei (bigender). De ander voelt het fluctueren (genderflux/genderfluid), en sommigen vinden dat ze maar half een gender zijn (demigender). Allemaal tot non-binair omdat ze niet passen in het binaire Vrouw (Feministisch) VS Man (Mannelijkheid)

Ik probeer niet je dwingen om zo te denken, (ironisch genoeg klinkt mijn reactie binair) het viel me gewoon op en misschien zou, wat ik bovenaan heb gezegd, je helpen met het vinden van jezelf. 

Toch is er weinig begrip van mij. Hoezo oplossen? Je kan dit niet “oplossen”. Vind jezelf. 
Als je het een betere idee vindt om een specifiekere identiteit (die dus valt in ‘t non-binair spectrum) te vinden, dan is dat helemaal prima. :) 

Hopelijk was ik duidelijk genoeg. Vragen mag, als ik misschien iets verkeerd hebt getypt ofzo.. 


Reageer