ik durf niet uit de kast komen, voor vrienden en ouders

  • 28 April 2024
  • 3 reacties
  • 90 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hey,

 

ik ben nu 16 jaar en weet al sinds m’n 14e dat ik op jongens val. Ik denk ook dat iedereen in mijn omgeving dat al sinds vroeger weet, of dachten. Alleen ik ben heel bang voor reacties van mensen. Niet perse voor m’n vrienden, maar ik ben meer bang dat mensen die ik niet ken me gaan uitschelden. En natuurlijk vinden (meestal hetero) jongens het leuk om dan gewoon je helemaal uit te schelden voor kk homo etc. Maar ik weet nooit hoe ik daar mee om moet gaan, ik loop meestal gewoon weg maar dan gaat het de dag erna gewoon verder.

Ik ben dus bang dat dit nog erger wordt, want als ik tegen één iemand vertel dat ik homo ben gaat dat sowieso meteen rond. Hoe zijn jullie uit de kast gekomen voor vrienden?

 

Ik durf ook absoluut nog niet uit de kast te komen voor mijn familie. Mijn moeder accepteert me zeker, maar ik heb het meest homofobische broertje ever en mijn vader ook…. En hoe zijn jullie uit de kast gekomen voor familie?

 

tips zijn altijd welkom:)

groetjes, JXJCJ


3 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Heyy ik zit met ongeveer hetzelfde probleem maar ik ben al bij een paar vrienden uit de kast gekomen 

Tip 1 kies een van je vrienden die je vertrouwt of gewoon een goede bond mee heb die niet perse erg homophobische dingen doet/zegt probeer daar eerst uit de kast te komen ik heb dit gedaan door middel van kleine hints waardoor het later echt vertellen makkelijker was bijv he dat is een mooi meisje (in jouw geval jongen)

Tip 2 familie een moeilijk ding je kan bloedverwanten  niet kiezen kijk eerst bij je moeder je broertje hoeft het niet gelijk te weten als die homophobisch is

Tip 3 aha het schelden ja echte sh!tboel is dat het weglopen is inderdaad een erg goede manier om mee te dealen ik stel zelf me altijd voor hoe onzeker die persoon wel is dat schelden de enige manier is waarop ze 'cool" zijn dit helpt ook

Homo:betekent in het latijns mens dus eigenlijk zouden ze zeggen kk mens

Gay: word helaas ook erg vaak gebruikt als scheldwoorden in het oud engels betekende dit woordje vrolijk dus eigenlijk schelden ze je uit met vrolijk (als je in engeland woonde en even 60 jaar terug in de tijd kan reizen)

Homophobie is echt shit om mee te dealen maar het komt goed je hoeft nooit uit de kast te komen als je dat niet wil het is een onderdeel van jou en het is van jou niemand anders

Groetjes kath 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @JXJXJX ,

 

het belangrijkste is dat jij jezelf kunt zijn en dat hebben anderen simpel gezegd 'gewoon’ te accepteren.

 

Ergens is het wel een beetje ‘oneerlijk’ dat jongens die op jongens vallen  (zoals jij en ik) het kennelijk maar hebben te accepteren dat anderen ons daarom pesten en uitschelden. Wij doen niks verkeerd, dus waarom?

Probeer toch wat vrienden en familie om je heen te 'verzamelen’ die jou steunen. Je hoeft niet iedereen te vertellen dat je op jongens valt. Dat heb ik ook niet gedaan. 

Ik heb eigenlijk alleen diegenen die belangrijk zijn voor mij verteld dat ik op jongens val.

Dat hoeft ook niet in één keer.

Je schrijft dat je wel denkt dat jouw moeder je accepteert en je zou het nu, alleen aan haar kunnen vertellen en dan vragen of ze het nog niet verder wil vertellen.

Misschien weet je ook wel één of een paar vrienden waarvan je weet dat ze jou sws gaan steunen.

Op veel scholen is er ook een GSA.

https://www.gsanetwerk.nl/gender-and-sexuality-alliance/

Ik weet niet of er eentje bij jou is, maar daar kun je andere jongens en meisjes kennen die bijvoorbeeld ook op hun eigen geslacht vallen. Dan kan je je verhaal kwijt en ook steun krijgen.

Als je een aardige mentor hebt zou je die het op een gegeven moment ook kunnen vertellen. Alleen al als hij het weet kan hij tegen andere leerlingen zeggen dat schelden met gay en homo niet leuk en aardig is. Hij hoeft dan niet jouw naam te noemen, maar gwn in het algemeen gay jongens en meisjes steunen.

 

Er is ook een site https://www.jongenout.nlm

Jong&Out is de community voor iedereen tot en met 18 jaar, wat je seksuele oriëntatie en gender-identiteit ook is.

Daar kun je met leeftijdgenoten alles van alles en nog wat praten. Misschien helpt dat ook om je een beter zekerder te voelen.

 

Als je nog vragen hebt mag je ze altijd stellen.

 

Ik ga nu eerst dit maar posten, omdat het anders vandaag misschien niet meer geplaatst kan worden en wil je zo snel mogelijk wat laten weten.

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

PS Gelukkig had @Kath  ook al allerlei goeie tips gegeven 😉

 

Reputatie 1
Badge

hey, ik ben een meisje, maar girl don’t worry. ik denk dat je ouders t misschien wel al weten. je ouders kennen je zo goed. als je gwn echt zelf verzekerd wordt en schijt hebt aan iedereen, dan gaat iedereen je juist leuk vinden, want je bent je zelf en dat is leuk en belangrijk. ik hoop dat je hier iets aan hebt. je ouders en familie houden van je!

Reageer