Skip to main content
Vraag

ik durf niet uit de kast, bang dat onze vriendschap verandert

• September 6, 2025
  • 2 reacties
  • 63 Bekeken

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4

Ik heb een een vriendin waarmee ik heel close ben en we kleden ook samen om als we logeren of gaan zwemmen. Ik ben bang dat als ik haar vertel dat ik meisjes leuk vindt dat ze dat niet meer wilt of dat het ongemakkelijk wordt.  Misschien denkt ze dat ik naar haar kijk dan maar dat is echt niet zo. Wel bij meiden die ik leuk vind soms maar niet bij vriendinnen dat is gewoon raar. Ik weet niet zo goed hoe ik uit de kast moet komen. Kan ik beter zeggen dat ik lesbisch ben of dat ik  meisjes leuk vind??????? 
hoe ging het bij jullie en was er veel veranderd aan je vriendschap?

2 reacties

• September 6, 2025

Hallo,

Natuurlijk is het best moeilijk om dat te vertellen, maar als jullie echt goede vriendinnen zijn zal het hier niet op stuklopen. Tenzij je vriendin heel erg anti-LHBTQIA+ is, maar dan kun je haar toch proberen te overtuigen dat daar niets mis mee is, zonder direct te zeggen dat je dat zelf bent.

Het is trouwens wel belangrijk om te benadrukken dat je niet op haar bent of naar haar kijkt, want dat zou de situatie niet verbeteren.

En stel je voor dat ze je wel laat vallen omdat je lesbisch bent, dan was ze blijkbaar niet als vriendin goed genoeg en dan is dat misschien nog beter dan een giftige vriendschap, als je begrijpt wat ik bedoel.

Groetjes Rode Wolf

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • September 29, 2025

Hoii! Ik snap jou zeker. 

Zelf heb ik het mijn vrienden verteld, en hun waren trots op me en vonden het moedig dat ik uit de kast durfde te komen. (Ik ben bi)

Ik zou eerst gewoon een gesprekje over LGBTQ+ beginnen, en je hoort vanzelf of ze het accepteert! Als ze dat doet, kun jij uit de kast komen. 

Alvast heel veel suc6! :)