Skip to main content
Vraag

Ik denk dat ik misschien een demiboy ben

• January 18, 2026
  • 4 reacties
  • 88 Bekeken

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4

Hallo mensen, hier nu alweer mijn derde topic over mijn genderidentiteit.

Ik heb altijd zeker geweten dat ik straight was. Zelfs toen al mijn vrienden zeiden dat ik 100% zeker queer was, twijfelde ik daar niet aan. Ik ben heteroseksueel, en ik ben nooit ontevreden geweest met het feit dat ik een jongen ben. Maar nu begin ik toch te twijfelen…

Al zolang ik me kan herinneren heb ik een speciale band met meisjes en vrouwelijkheid. Ik heb altijd veel meisjes als vrienden gehad, omdat ik ze vaak aardiger vond en me ook vaak meer in ze kon herkennen. Daarnaast heb ik ook altijd interesse gehad in meer stereotypisch vrouwelijke dingen, en vooral de laatste tijd is dat steeds meer aanwezig.

Nou is het natuurlijk niet zo dat dit me direct genderqueer maakt. Maar soms lijkt het verder te gaan dan dit.

Toen ik 11 was had ik een vrij meisjesachtig uiterlijk, en veel mensen dachten dus dat ik een meisje was, en gebruikte zij/haar voornaamwoorden. Het viel me toen op dat ik er best blij van werd als mensen dat deden. Ook los van voornaamwoorden heb ik soms dat als mensen mij per ongeluk aanzien voor een vrouw/meisje, en me achter mijn rug om zo noemen, ik daar blij van word.

Laatst begon ik hier over na te denken. Ik ben niet volledig transgender, dat weet ik zeker. Maar kan ik ook misschien een klein beetje een meisje zijn, maar verder grotendeels een jongen? Ik zocht het op en dat blijkt dus een genderidentiteit te zijn genaamd “demiboy”.

Maar toch twijfel ik nog. Want ik voel me alsnog vooral een jongen, en ik ben heel erg bang dat ik het overdrijf omdat al mijn vrienden queer zijn en ik dus als straight persoon een buitenbeentje ben, hoe ironisch dat ook is.

Maar wat vinden jullie? Zijn er hier demiboys of demigender mensen, en wat vinden jullie hiervan? Ook als je niet een demiboy bent hoor ik heel graag van je!

4 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • January 18, 2026

Hai pietpirat!
Ik zelf ben niet demigender, maar ik vond toch wel dat je een heel mooi verhaal had geschreven en wou dus toch graag reageren(: Als ik jou was, zou ik hier met je beste vriend(in) over praten, of in iedergeval iemand die je echt vertrouwt. Ik denk trouwens juist omdat al je vrienden queer zijn ze je juist sneller gewoon zullen accepteren hoor! Zij snappen hoe naar het is om niet geaccepteerd te worden dus ik denk niet dat ze jou dat zullen aan doen. Daarbij zijn de meeste queers best open-minded en staan dus echt wel open voor demigender mensen, zelfs als die hetero zijn. 
Natuurlijk hoef je het niet gelijk de hele wereld te gaan vertellen, hoor, maar ik denk dat je gedachtes uitspreken naar je vrienden toe jou ook verder kan brenger in je "zoektocht” naar jezelf. 
Either way heel veel succes, zet 'm op!!!

xxx

Betty Boop

Two Time
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • January 18, 2026

Hii! ​@PietPirat , Ik begrijp je helemaal!! En als jij je comfortabel voelt met Demi-Boy dan is dat helemaal Goed!! :33

-Two time

(Btw ik ben trans lolol)

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • January 19, 2026

Hey ! Als wat jij beschrijft demi boy heet of genoemd wordt past dat ook bij mij. Ik wordt nog steeds regelmatig aangezien voor meisje en zoals ik in wat reacties hier heb gezegd vind ik dat prima. Ik ben niet heel erg bezig met hoe dat bij mij heet maar ik snap je wel en ik voel hetzelfde. Wordt ik zij genoemd dan vind ik dat even prima als hij en als ik bij voetbal soms bitch of erger wordt genoemd ( omdat ik meisje lijk te zijn een beetje aardig speel en sommige ouders van tegenstanders dat niet oké vinden)  dan denk ik stiekem wel eens goed zo mafkezen. In de zin van laat lekker denken dat ik meisje ben. Verder kies ik ook regelmatig partij voor de meisjes bij sport of spellen 😉 en ik doe dingen die "ze" des meisje vind zoals make up en rokje dragen etc. Even zo goed ook de "jongens" dingen maar ik vind dat dus allemaal niet bij een gender horen, het hoort gewoon bij mij. Ik heb nu een rokje aan, dan een korte broek, morgen weer een leuke lange broek etc. Mijn keuze. As it is. Dus jouw beleving herken ik zeker. Ik vind het gewoon deel van mijn persoon 😊 zoals het dan ook deel van jou is. En een leuk en lief deel toch? Je doet er niks verkeerds mee en het is een mooi gevoel. Geniet ervan zou ik zeggen ♥️👍

Liefs, Tover xxx

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • January 19, 2026

@Tover01 dank je wel.🙏🏻❤