ik ben trans mtf, hoe aan ouders vertellen?

  • 20 October 2022
  • 1 reactie
  • 46 Bekeken

Badge

ik ben een trans meisje dus van jongen naar meisje en ik ben daar erg onzeker over.  ik weet ook niet hoe ik het aan mijn ouders moet vertellen ze zijn erg homophobish en ben bang dat ze me raar gaaan vinden, ik heb al meisjes kleding gekocht enzo en doe dat stiekem aan. ik ben hier ook erg depresief door en ik snij mezelf ook me ouders hebben dat al wel gezien maar zeiden er niks over. heeft iemand tips hoe ik dit aan me ouders kan vertellen?


1 reactie

Reputatie 3
Badge +1

Hey!

Ik ben zelf ook trans en uit de kast komen is natuurlijk altijd heel eng enzo, ik heb zelf een brief geschreven zodat ik het niet letterlijk tegen ze hoefde te zeggen. 

Ik heb wel het geluk dat mijn ouders redelijk supportive zijn, ze gebruiken nogsteeds mn deadname enzo maar ja ze vinden het wel oke, als je ouders niet supportive zijn is het misschien niet zo heel handig om uit de kast te komen want je moet waarschijnlijk nog wel een tijdje daar wonen enzo. Je kan proberen een beetje te pijlen wat ze er van vinden door bijvoorbeeld te zeggen dat iemand op school trans is en dan kijken wat hun reactie is

Blijf alsjeblieft veilig enzo, en ik weet dat het nu kut is maar het komt wel goed <3

Groetjes, Noah (hij/hem)

Reageer