ik ben trans maar weet niet hoe ik verder kom

  • 9 April 2024
  • 5 reacties
  • 59 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Hey, ik ben 15 en erg introvert en ik weet al ongeveer een half jaar zeker dat ik me een meisje voel, in de brugklas had ik al een keer tegen mn moeder gezegd dat ik gender fluid was maar ze zei toen dat dat niet was hoe ik was.

mn zus is ook transgender maar is dat al haar hele leven waardoor mijn moeder denkt dat ik niet zo ben. Ik droeg vroeger bij mijn opa en oma verkleed jurken en liep op hakken en ging gewoon met meisjes om, ik denk dat ik daarom nooit een echte dwang had om het te zeggen en dat ik gewoon was wie ik was.

 

Ik durf nu eigenlijk niet verder dan met wat mensen online te praten maar durf niks met vrienden of familie hoe kom ik uit deze situatie?


5 reacties

Reputatie 4
Badge

Halloo @Gans 

Heel veel trans mensen komen er pas echt laat achter dat ze trans zijn als je moeder je zus heeft geaccepteerd is dat al een stap in de goede richting maar het zal ook moeilijk kunnen zijn voor haar om geen 2 cishet kinderen te hebben het is echt shit om the horen dat ze dat zij toen je uit  de kast kwam als genderfluide probeer met je zus erover te praten hoe die uit de kast kwam ik stuur een hoop geluk en liefde naar je toe❤

Badge

Ga naar een therapeut en zoek een degelijke vaderfiguur is mijn advies

Reputatie 3
Badge

Halloo @Gans 

Heel veel trans mensen komen er pas echt laat achter dat ze trans zijn als je moeder je zus heeft geaccepteerd is dat al een stap in de goede richting maar het zal ook moeilijk kunnen zijn voor haar om geen 2 cishet kinderen te hebben het is echt shit om the horen dat ze dat zij toen je uit  de kast kwam als genderfluide probeer met je zus erover te praten hoe die uit de kast kwam ik stuur een hoop geluk en liefde naar je toe❤

Mijn zus had al discussies over kleding toen ze 2 was dus heeft ze daar waarschijnlijk geen herinneringen van, ik ben best wel close met haar en ik mocht ook wat kleding van haar lenen. Ik vindt het maar lastig om met mensen te praten  en voel me dan wel eens gevangen  of in een soort dwang als ik dan iets wil/probeer te zeggen. Ik doe ook aan theater en muziek dus is het niet perse faalangst of iets in die richting. Heel erg bedankt voor het meedenken veel liefde terug ook 💜

Reputatie 3
Badge

Ga naar een therapeut en zoek een degelijke vaderfiguur is mijn advies

Ik heb al eens eerder gevraagd hoe ik hier mee moet omgaan online en toen werd er ook aangeraden een therapeut te zoeken, maar ik weet niet hoe ik dat zou kunnen doen. Heb je mischien tips om er een te vinden?

Badge

Ik heb al eens eerder gevraagd hoe ik hier mee moet omgaan online en toen werd er ook aangeraden een therapeut te zoeken, maar ik weet niet hoe ik dat zou kunnen doen. Heb je mischien tips om er een te vinden?

Hier is een link wellicht heb je er wat aan 

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/geestelijke-gezondheidszorg/vraag-en-antwoord/waar-vind-ik-hulp-bij-psychische-problemen

Reageer