ik ben lesbisch

  • 11 February 2024
  • 5 reacties
  • 115 Bekeken

Badge

Hoi, ik meisje van 14 jaar heb nu al een maand en 1 dag een relatie met een heel lief meisje uit engeland. Ik ben haar tegengekomen op insta maar op een account waar niemand uit mijn familie of vriendengroep vanaf weet. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen want ik wil het opzich wel vertellen maar dan weten ze van dat insta account af en dan weten ze dat ik al een maand en 1 dag een relatie heb. Ik ben gewoon bang voor de reacties en de consequenties. Ik weet helaas dat in mijn klas het niet geaccepteerd word, er worden ook wel eens nare opmerkingen over gemaakt, bij mijn vrienden en familie weet ik niet wat ze er van vinden? Wat moet ik doen? Heeft iemand tips? alvast bedankt 


5 reacties

Reputatie 6

Als jij het echt wilt vertellen, lijkt het me sowieso handig om het alleen tegen je familie en eventueel tegen je vrienden te vertellen. Niet tegen je klas want als die het niet acepteerd, kun je de kans lopen om gepest te worden. Als je familie echt van je houdt, dan zullen ze het waarschijnlijk accepteren. Tenzij je ouders een probleem hebben met dat andere acc op insta? Je zou het ook kunnen zeggen dmv een briefje.

Laat je weten wat je gaat doen?

Reputatie 3
Badge +1

Heyy! Ik zou het vooral rustig aan doen, want je bent pas 14 en je hebt pas een maand verkering. Je bent aan niemand verplicht het te vertellen, en ze hoeven het ook niet te weten omdat je relatie online is. Maar als je graag uit de kast wilt komen zou ik wel erachter komen hoe je familie en vrienden erin staan. Breng het onderwerp een keer op, misschien als iemand die je kent uit de kast komt ofzo. Dan kan je aan hun reactie zien of het verstandig is het hun te vertellen. En ik denk dat het fijn is als je wat andere lhbtq mensen vind om mee te praten, die heb je dan altijd nog als het verkeerd gaat. Ga bijvoorbeeld bij de GSA op je school. Of ga bij de theatergroep. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat daar veel lhbtq mensen bij zitten. 
Succes en stay safe!

xx

Reputatie 6
Badge +4

hooiii

een tijdje terug ben ik ook uit de kast gekomen ik heb niet gezegd of ik dan nu bi of lesbisch ben maar alleen dat ik verkering heb met een meisje. bij mij werd dit niet goed geaccepteerd vooral niet door mijn tweelingbroer dat vond en vind ik best lastig maar het was het wel waard want nu hoef ik niet meer zo stiekem te doen. ik heb toen gewoon helemaal uit het niets gezegd “ik heb verkering, met (haar naam) “ je hoeft  niet te zeggen wie het is of te vertellen van dat account of wat dan ook. ze hoeven echt niet je hele liefdesleven te weten zeg gewoon waar je je gemakkelijk bij voelt en dat hoeft ook echt niet meteen aan de hele wereld. twijfel niet aan jezelf uit eindelijk komt alles weer op zn pootjes terecht! 

 

liefsss F

Badge

Hoi ik heb het nog niet verteld maar dat komt vooral omdat ik bang ben voor vragen. Hoe ben je er achter gekomen? Hoe ken je haar? Enzo ik weet gewoon niet wat ik moet antwoorden. Ik kan moeilijk zeggen ja nee door een insta acc want dan gaan ze doorvragen op dat acc en dat heb ik liever niet. Ik kan misschien wel zeggen dat ze me op snap voegde en dat we toen gingen snappen en we elkaar leuk vinden. Maar is dat dan niet liegen... 

Badge

hoi even voor de duidelijkheid Nonamegirl ben ik maar dan op mijn telefoon 

Reageer