ik ben bi, maar hoe kom ik uit de kast?

  • 21 April 2021
  • 4 reacties
  • 79 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Hey allemaal! 
 

ik ben bi, zoals jullie waarschijnlijk hebben gelezen :)

naja ik weet zoiets niet 100% zeker…. maaar mijn gevoel verteld me dat.

even voor de mensen die niet weten wat bi zijn is: Als je bi bent val je op jongens en meisjes. Kort gezecht is het dat. Ik denk dat ik 70% meisjes op meisjes val en 30% op jongens.. ongeveer dan.

maar goed.. ik heb deze topic gemaakt omdat ik het graag wil vertellen… aan mn ouders en vriendinnen. En vrienden. Ik heb alleen geen iedee hoe ik dat moet doen….  ik wil niet direct zeggen: mam pap, ik ben bi. (Ik vrees dat ze niet eens weten wat bi is... ) maar ik wil ook niet roepen: hey mam ik val op meisjes en jongens. Dat vind ik te direct. (En VEEL te eng!) Dus ik wil dat ze er zelf zegmaar achter komen. Bijv door ze een brief te geven en dan te vragen of ze het per direct willen lezen. En dat ik het daar dan in zet. Dan kan ik hun reactie zien. Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?


4 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Ik vind bi eerder iets super mooi als mijn dochter dat zou zijn zou ik eerder trots zijn op haar want je dan net meer naar het innerlijk kijkt en zo zou ik het ook zegen tegen je ouders dat je op het innerlijk valt...

Reputatie 1
Badge +1

Ik ben van België en daar hebben ze VTM GO een tv zender dus

Reputatie 1
Badge +1

En daar hebben ze de serie Lisa zou ik eens kijken als ik jou was daar is net wel een man maar die niet op jongens of meisjes valt.

Hoi Luna,

Ik denk dat je eigenlijk jezelf al het antwoord hebt gegeven. Een brief schrijven is een heel goed idee.  Sowieso vind ik het heel dapper dat je uit de kast gaat komen. Weet iemand anders al dat je bi bent? Anders kun je vragen of diegene of mensen op dit platform je wil/willen helpen met het schrijven van de brief.  Heel veel geluk en succes!

~Senna

Reageer