Skip to main content
Vraag

ik ben bi

• June 9, 2025
  • 1 reactie
  • 47 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi ik ben een meisje 16 en ik ben bi

ik heb een jaar geleden ook al over dit gepost en gevraagd hoe ik het het best aan mensen kan vertellen omdat ik het heel graag aan vrienden en familie wou vertellen

ik ga beginnen met een tip want de meeste van mijn vrienden weten het intussen dus ik zal jullie vertellen hoe ik het heb verteld 

elke keer als iets in die richting in het gesprek voorkwam en ik me er op dat moment goed bij voelde zei ik gewoon “oh weten jullie trouwens al dat ik bi ben” 

ik snap wel dat het heel moeilijk is om dat gewoon zo te zeggen want ik heb daar ook heel lang mee gezeten dus ik wil ook even zeggen dat je het echt pas hoeft te zeggen als je er echt klaar voor bent

maar nu heb ik nog een probleem ik heb echt geen idee hoe ik het tegen mijn familie zou moeten zeggen want ik weet wel dat ze me zoizo zouden accepteren want dat hebben ze ook meerdere keren zonder het te weten duidelijk gemaakt maar alsnog weet ik niet hoe ik het zou moeten zeggen

dus mijn vraag in deze topic is eigenlijk heeft iemand tips voor hoe ik dit kan zeggen tegen mijn familie 

alvast bedankt

1 reactie

Piertje15
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • June 9, 2025

Ah, yes, een mede-bi

Als aller eerste *sowieso (sry maar dat moest)

Okay, hoe ik het tegen mijn vader zei (want ik heb hem het verteld het tegen mijn moeder te vertellen) was in de auto. Je kijkt elkaar niet aan dus awkward is het niet. Ik zei het voordat we uitstapten want daarna zouden we een tijdje uit elkaar zijn. Dan zal hij het kunnen verwerken zonder moeite. (Ik was toen ergens mee bezig, dit doen we iedere week)

Daarna kan je er makkelijk over praten als je dat wil. De ouder heeft er dan over nagedacht en jij hebt een vast punt ingesteld om het te zeggen.

Mijn ouders zijn nogal 'ik ken het niet dus vind ik het niet leuk' en bi zijn is heel onbekend voor hen. Daar was onzekerheid bij, dus dan kan het vast ook wel voor jou. Ik hoop dat deze tip werkt en veel success

P.s. als je een broer of zus heb, vertel het hen en miss kunnen zij het dan aan jouw ouders zeggen