Vraag

hormonen en veranderingen

  • 11 May 2021
  • 3 reacties
  • 83 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hoi,

als alles goed gaat mag ik over 4 maanden met de hormonen beginnen om te transformeren naar vrouw.

zijn er hier misschien meer die inmiddels hormonen hebben en kunnen vertellen hoe snel de verandering gaan beginnen?
 


3 reacties

Hoi Andrea13.

 

Wat fijn dat je binnenkort mag beginnen met de hormonen behandeling! Ik heb zelf geen hormonen behandeling, maar ik weet wel dat het een geleidelijk proces is. Op de site van het UMCG staat er een tabel met wanneer welke effecten ongeveer optreden.


 

Vervrouwelijkend effect

Start effect na

​Maximaal effect na

Herverdeling vetmassa

​3 - 6 maanden

​2 - 3 jaar

​Afname spiermassa en spierkracht

​​3 - 6 maanden

​​1 - 2 jaar

​Zachter worden van de huid

​3 - 6 maanden

Onbekend

Afname libido

​1 - 3 maanden

​3 - 6 maanden

Afname spontane erecties

​1 - 3 maanden

​3 - 6 maanden

Afname mannelijke seksuele functie

​Verschilt

Verschilt

​Borstgroei

​3 - 6 maanden

​2 - 3 maanden

​Afname van teelbalfunctie

​3 - 6 maanden

​Afname van spermaproductie

​Onduidelijk

​> 3 jaar

Remming lichaamsbeharing

​6 - 12 maanden

​> 3 jaar

Stemverandering

Geen​

Haargroei ter hoogte van de hoofd​huid

​Beperkte teruggroei


 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

 

Groetjes van mij!

Reputatie 2
Badge +1

Die tabel ken ik, maar die is meer bedoeld voor volwassen man naar vrouw transsexuelen, die pas na de pubertijd worden getransformeerd.

Maar kan niets vinden over hoe snel de transformatie gaat bij jongere man naar vrouw transsexuelen, die eerst aan de pubertijds remmers zijn geweest om de pubertijd te stoppen, en waar van, voor dat de transformatie wordt begonnen, eerst de teel ballen worden verwijdert, zo dat je kan stoppen met de pubertijds remmers, er geen testosteron meer wordt aangemaakt door het lichaam, waar door de uiteindelijke transformatie veel natuurlijker is, en de eind resultaat ook vele malen natuurlijker zal zijn.

Die tabel ken ik, maar die is meer bedoeld voor volwassen man naar vrouw transsexuelen, die pas na de pubertijd worden getransformeerd.

-onnodige quotes verwijderd door de Kindertelefoon-

Hoi Andrea13.

 

Ik heb ook nog even op het internet gezocht en hier is inderdaad niet echt iets over te vinden.. Dan kan je verder ben ik bang niet echt meer helpen😬

 

Groetjes van mij!

Reageer