Skip to main content
Vraag

Homofobische ouders?

• August 21, 2025
  • 2 reacties
  • 106 Bekeken

Wolf
Forum|alt.badge.img+19

Sorryyy weer even een kleine rant. Ik zat dus vanavond aan de eten, zoals altijd. M’n ouders vroegen wat heb je gedaan vandaag. Ik heb dus uitgelegd wat ik heb gedaan en dat ik daar een leuk meisje heb ontmoet van mijn leeftijd ongeveer, hier bedoel ik Vlinder mee natuurlijk. Waarop m’n moeder zei, “gelukkig dat het geen knappe jongen is.” Ik zei daarop, “ja maar meisjes kunnen ook heel leuk zijn.” En toen keken beiden ouders me raar aan. Toen zei m’n vader, “ik heb jou nog nooit interesse zien tonen naar een meisje.” Terwijl dat niet waar is. 

Een tijdje geleden had ik tegen m’n ouders gezegd dat ik me zelf wel met een meisje zou zien en dat ik het wel eens zou willen proberen. Toen we het hadden over daten, nadat de relatie met m’n ex uit is gegaan. Waarop m’n ouders zeiden, “ja maar proberen das niet gelijk dat je al gaat daten.” En toen stopte het gesprek vrijwel gelijk. 

Wat moet ik hier nu mee? Ik weet nu niet of m’n ouders me zouden accepteren met een meisje of niet en ik durf het hun ook niet te vragen 😓. Help alsjeblieft.

xx liefs Wolf 🐺

2 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • August 22, 2025

Dat klinkt toch niet homofoob, eerder een beetje verwonderd dat je ook interesse hebt in meisjes (nadat je eerder met een jongen was).  Ik zou er maar niet te veel achter zoeken, ouders zijn vaak verdraagzamer dan wij denken.

matpat13
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • August 24, 2025

Zoals ​@Diana zegt, je ouders lijken eerder verrast door het feit dat je een meisje leuk vindt dan dat ze echt homofoob zijn. Wees maar niet bang 😅