Skip to main content

Homofobische Familie

• April 28, 2026
  • 2 reacties
  • 40 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi allemaal,
Ik weet al een tijdje dat ik bi en een femboy ben en ik ben ook uit de kast gekomen naar verschillende vrienden en vriendinnen, mijn zus en moeder, die dit allemaal niet als een probleem zagen en me accepteren. Het probleem is alleen dat mijn vader, broertje, de rest van mijn familie en het hele dorp onwijs religieus en homofobisch zijn. Ik voel me onwijs kut omdat ik mezelf niet kan zijn buiten mijn kamer en die van mijn zus. Er worden bij ons thuis en op verjaardagen ook veel discriminerende ‘grappen’ en opmerkingen gemaakt over de lhbtq+  gemeenschap waardoor ik vaak mezelf opsluit en liever gewoon mijn familie niet meer zie. Ik weet niet wat ik moet doen, vooral met mijn vader sinds we een paar jaar geleden nog heel dicht met elkaar waren. Ik wil wel een goede relatie met hem maar ik weet niet of ik dat kan zolang hij homofobisch is en discriminerende opmerkingen blijft maken.
Bedankt als je de tijd hebt genomen om dit te lezen.

Love from Banaan_fan

2 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • April 28, 2026

Hey ​@Banaan_fan , 

Wat lastig dit,  kan me je gevoel goed voorstellen.. :( Een vriendin van mij is lesbisch,  haar vader maakte daar voordat hij dat wist nogal stomme grappen /opmerkingen  over. Dus daardoor vond ze het ook lastig om te vertellen.  Maar toen ze het eenmaal zei reageerde hij eig heel prima erop. Ik denk het toch wel wat anders is als het over je eigen kind gaat en je dan -uit liefde voor je kind- toch wel gaat aanpassen.  Tenminste dat was bij hem zo. Niet dat de opmerkingen van je vader van nu daar minder erg of kwetsend door zijn, maar wat ik eigenlijk bedoel is dat zijn gedrag niet gelijk betekent dat hij jou ook niet zal accepteren. Ik ken hem natuurlijk niet maar ik hoop het wel enorm. Dat hij wel een goede band met je heeft (gehad) klinkt al wel alsof hij veel om je geeft in ieder geval.

Fijn dat je moeder en zus wel goed reageerde❤ Misschien kun je een keer samen met hun dit aan je vader vertellen? Dan kunnen die je ook een beetje steunen en helpen daarbij . En dat hoeft natuurlijk ook niet gelijk nu als je dat niet wilt, maar kan misschien wel opluchten.

Liefs :) 

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • April 28, 2026

Hoi,

Helemaal eens met ​@Cantaloupe: er is een verschil tussen gemene grappen en discriminerende opmerkingen maken en je eigen kind afwijzen om zijn geaardheid.  Ik hoop dat de goede band die jij en je vader vroeger hadden ervoor zorgt dat hij je nu ook veel meer als je kind blijft zien dan als die femboy, of bi of wat.  Dat hij zich realiseert dat je geaardheid maar één deeltje is van wie je bent en dat jullie liefde sterker is dan zijn vooroordelen.  Ik heb dat in andere families ook gezien en altijd draaien die familieleden vroeg of laat wel bij.  Misschien is hij in feite niet zo homofobisch als je denkt en heeft hij gewoon een slecht gevoel voor humor.

Aan de sfeer in je dorp kun je jammer genoeg niet veel veranderen.  Veel mensen in jouw situatie verhuizen dan ook naar plekken waar er meer verdraagzaamheid is.