Skip to main content
Vraag

homo's, ben ik een homofoob?

• March 20, 2026
  • 9 reacties
  • 120 Bekeken

M.K.
Forum|alt.badge.img

Hallo,

Ik ben bijna 17 jaar oud. 

Ik heb een vraagje over of ik een homofoob ben. 

Ookal is dat een rare term want ik ben niet bang voor ze. Maar terug naar het punt ik heb een goede vriend die (hoop ik) doet alsof hij homo is of iets in die richting.

Alleen de laatste paar dagen zit ik er een beetje mee dat hij acties uitvoert bij andere vrienden van hem die echt gezien worden als gay. En ik val gewoon op meiden en heb een vriendin dus ik vind het uiteraard vies. Ik twijfel nu ook of hij echt homo is. Want ik moet nou de heletijd terug denken aan acties die hij uitvoert bij jongens en vind die gedachten nu erg 'vies'. Ben ik nou een homofoob

9 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • March 20, 2026

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt. Wat doet hij dan en waarom vind jij die dingen dan uiteraard vies?

M.K.
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • March 20, 2026

@Diana nou ik bedoel dat ik seksuele acties van homo's vies vind als ik daar nu aan denken dat wordt ik gewoon misselijk. En die vriend die raakt ons dan 'voor de grap' zegt ie aan, alsof die ons streelt en dat soort dingen ja ik ben geen homo dus vind ik dat uiteraard "vies".

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • March 20, 2026

Ik snap je punt niet helemaal, waarom word je daar misselijk van, het is een gevoel dat een persoon is

M.K.
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • March 20, 2026

@Broertje ik weet niet waarom ik er misselijk van wordt, maar het gebeurd wel. En ik weet dat homo's er niks aan kunnen doen maar de gedachten vind ik zelf gewoon vies kussen met mannen en dergelijke.

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • March 21, 2026

Zou je niet langer vrienden willen zijn als hij toch echt homo was?

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • March 21, 2026

Ik snap je punt niet helemaal, waarom word je daar misselijk van, het is een gevoel dat een persoon is

Iedereen heeft zijn eigen mening en het kan zijn dat hij daar geen fijn gevoel bij krijgt, als die maar wel accepteert dat andere dit wel fijn mogen en kunnen vinden.

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • March 21, 2026

Ik zou duidelijk aangeven aan die vriend als je iets niet fijn vind. Je zou ook aan één van je andere vrienden kunnen vragen hoe hun hier over denken, niet om te roddelen, maar om duidelijkheid te creëren en om te kijken of hun er hetzelfde over denken. Je zou ook een gesprekje aan kunnen gaan met die vriend, dit is misschien lastig, maar het kan helpen. Je kan bijvoorbeeld aangeven dat je er een beetje mee zit hoe hij doet, waarom die het doet enzovoort. 

Laat weten hoe het gaat, of je nog hulp nodig hebt en veel successss! ❤️✨🍀

🫂

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • March 21, 2026

Je hoeft er ook helemaal niets van te vinden en misselijk te worden.  Ik vind bijvoorbeeld sommige politici of evangelisten met hun benauwde zienswijze erg eng en gevaarlijk, daarom kijk ik er niet naar en ga er nooit naartoe omdat zij intolerantie en vooroordelen verspreiden. Stuk gevaarlijker dan mensen die seks hebben zonder dat mij dat aangaat. Daarom hoef ik daar ook niets van te vinden. Van mensen die mij willen overtuigen van hun gedachtengoed en intolerantie mag ik wel wat vinden omdat zij zich opdringen in mijn prive sfeer en mijn denkrichting. Dat is heel wat ernstiger dan slaapkamer geheimen waar niemand zich mee zou moeten bemoeien. 

Tartan 

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • March 21, 2026

als jij aangeeft dat je niet wil dat hij dingen bij je doet dan moet hij dat niet meer doen dus je moet er wat van zeggen. maar iedereen is zoals ze zijn en respect daarvoor want of je iets met een meisje of jongen doet zou niet veel uit moeten maken.