Skip to main content
Vraag

Hoe zou je willen heten als je nu zelf je naam kon kiezen?

• May 27, 2026
  • 3 reacties
  • 31 Bekeken

kleinbloempje
Forum|alt.badge.img+4

Hoi

Hoe zou je willen heten als je nu je eigen naam had kunnen kiezen? Nu natuurlijk niet je echte naam noemen, dat mag hier niet.😊

Ik heb nu een best korte naam, maar had toch liever een langere naam gehad. Waarom weet ik niet echt, haha. Maar als ik nu mijn eigen naam had kunnen kiezen, dan zou ikΒ IsabellaΒ willen heten.Β Vinden jullie die naam ook zo mooi?

Isabella is eenΒ populaire meisjesnaam met een rijke geschiedenis. Het is een klassieke, elegante naam die wereldwijd veel wordt gekozen.

Hier zijn de belangrijkste details over de naam:

• Betekenis:Β De naam betekentΒ "God is mijn eed",Β "God heeft gezworen"Β ofΒ "gewijd aan God".
  • Herkomst:Β Het is een Hebreeuwse, Spaanse en Italiaanse naam die via de middeleeuwse naamΒ Isabelleis ontstaan als variant op de naamΒ Elisabeth. Daarnaast associΓ«ren veel mensen de naam met het Italiaanse woordΒ bella, wat "mooi" betekent.
  • Roepnamen & Varianten:Β Veelgebruikte afkortingen en varianten zijn Isa, Belle, Bella, Izzy en Sabien.

(bron Google AI:)

x

3 reacties

Wolfieee
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • June 2, 2026

Isabella is een heel mooie naam!! ik zou Sol of Lua willen hetten omdat het korte nammen zijn en Sol zon bettekent en Lua maan beteekentΒ 

35 Bomen
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • June 2, 2026

Hoi ​@kleinbloempjeΒ 

Ik ben eigenlijk al blij met de naam die ik nu heb. Mijn naam betekent namelijk ongeveer dit in mijn moedertaal : vandaag gelukkig. Dus ook al is het een korte naam ik ben er blij mee. Als ik echt een naam zou moeten kiezen dan zou ik of kiezen voor Phillipe omdat dat eigenlijk mijn nep naam is. Dus overal waar ik een naam moet invullen maar niet wil doe ik gewoon dat. En stel dat ik een meisje was geweest dan had ik graag de naam Yinthe gehad gewoon omdat ik dat mooi vind klinken.

Forum|alt.badge.img

ryan is nie m’n echte naam, maar zoΒ zou ik wel graag willen heeten, voor als ik naar het buiten land ga en online enzo,