Vraag

Hoe zeg je tegen mensen dat ik transgender ben

  • 24 June 2021
  • 2 reacties
  • 73 Bekeken

Badge
  • Weet de weg
  • 16 reacties

Ik ben al een tijdje een transjongen en wil daar eigenlijk ook pillen voor slikken, maar ik durf het niet aan mn ouders te vertellen omdat ze sowieso teleurgesteld zijn. Op school weten veel kinderen het al maar ik weet niet hoe ik het aan andere mensen moet vertellen dus kan iemand me helpen??


2 reacties

Heyy onyx!

 

Ik denk echt niet dat je ouders teleurgesteld in je zullen zijn.. Jouw ouders willen namelijk dat je gelukkig bent en blij bent met jezelf en ik denk dat ze je echt willen steunen en helpen! Ze zijn er echt voor je! Het kan zijn dat je ouders wel even een beetje moeten wennen aan het idee, maar dat zal ook goed komen😉

 

Een gesprek starten over zo’n onderwerp is misschien erg lastig. Ik heb hieronder een linkje neergezet die je naar de website WikiHow stuurt. Die link gaat over hoe je dit soort dingen aan je ouders kan vertellen en daar staan een aantal goede tips. Misschien heb je er iets aan wat je verder kan helpen!

 

De link waar ik het over heb: https://nl.wikihow.com/Je-outen-als-transgender

 

Het komt goed! Ik geloof in je👍🏻
 

Groetjes van mij!

Reputatie 6
Badge +7

Het kan heel goed dat je ouders niet blij zijn.
Niet alle ouders staan meteen op de tafel te dansen als hun kind zo iets aankondigt. 

Het is wel heel ingrijpend, en voor veel ouders ook iets waar ze echt aan moeten wennen. Dat gaat ook niet in een weekje.

Maar als het echt zo is, dan heeft het ook weinig zin het om die reden te verbergen.   Jammer dat je ze nieuws brengt waar ze niet op zitten te wachten, maar dat is dan maar zo. 

 

Bedenk ook: Je ouders zijn niet teleurgesteld in jou. Jij hebt niet iets fout gedaan. Je bent alleen de boodschapper van nieuws waar ze niet op zaten te wachten.

Ik zou beginnen met hoe je je voelt, en niet dat je morgenochtend aan de pillen wilt.  Je gevoelens zijn toch waar het begint.

 

Wat je nog kan doen: Zoek eens op internet forums waar ouders van LGBHTI kinderen met elkaar praten. Dan lees je hoe het voor verschillende ouders was toen hun kind dat vertelde en hoe het nu met ze gaat.   

 

 

Reageer