Skip to main content

Hi jongens en meisjes,

 

Hoe weet je als je lesbisch zonder dat je ooit op een meisje verliefd bent geweest?

Hopelijk willen jullie antwoorden!

Vragen...


@Anoniemwastaken2 

Wat bedoel je?


Je bent nog nooit op een meisje gevallen, hoe kan je dan lesbisch zijn?


@Anoniemwastaken2 ik zeg niet dat ik het ben 

Ik denk het 


Hoi Chayenna,

Eigenlijk weet je het nooit zeker, het zijn maar hokjes die van het makkelijkste uit gaan. Maar als je het zeker wilt weten kan je het beste afwachten. Er zijn natuurlijk een paar dingen waarvan je wat meer zekerheid kan vinden. Ik ga dat nu allemaal niet opnoemen, want waarschijnlijk weet je wel wat ik bedoel, aangezien je zelf zegt dat je het vermoedt. 

Ik vond al die hokjes altijd maar onzin, je bent een mens, het maakt niet uit op wie je valt. Ik kreeg er een opgesloten gevoel van. Alsof ik, als ik lesbisch zou zijn, niet meer op jongens zou mogen vallen. Maar tegenwoordig begin ik het wat meer te snappen. Al die namen en hokjes zijn voor de duidelijkheid, voor jezelf en voor de mensen om je heen. Het is geen verplichting en wat mij betreft kan je altijd van hokje wisselen. Je kan jezelf nu dus lesbisch noemen, als je het denkt. En als je later toch denkt dat je hetero, of bi of pan of iets anders bent, kan je dat altijd nog vertellen.

Ik begin nu ook te twijfelen, ik vermoed dat ik op meisjes val. Ik ben er nog steeds niet zeker van, maar ik kijk nooit om naar jongens, ik vind ze niet aantrekkelijk, en die uit mijn klas zijn gewoon dom en irritant (het spijt me dat ik het zo zeg, maar het is echt heel irritant, ze lachen iedereen uit, schreeuwen door de les heen, etc, etc, etc...). Meisjes vind ik dat daarentegen wel. Ik ben nog nooit verliefd geweest, het is gewoon een soort gevoel. Iets wat ik niet kan beschrijven. Op een dag besefte ik gewoon dat ik waarschijnlijk lesbisch was. Dat verklaart een boel momenten uit mijn leven.

Maar de beste manier is, zoals ik eerder al zei en eigenlijk iedereen zal zeggen, om het gewoon af te wachten. Je komt er met de tijd wel achter. Nu is het vooral goed om gewoon wat te ontdekken. Maak je er maar niet druk om.

 

Groetjes,

Paardebloem


hee, 
je hoeft jezelf echt niet in een hokje te plaatsen hoor!
je kan altijd afwachten 


@Paardebloem83

Zo hee dat was een lange tekst, bedankt voor de moeite!

Wat je zij: Er zijn natuurlijk een paar dingen waarvan je wat meer zekerheid kan vinden. Ik ga dat nu allemaal niet opnoemen, want waarschijnlijk weet je wel wat ik bedoel

Sorry, maar ik weet niet wat je daar bedoeld😅

Kan je hier antwoord opgeven want is snapte niet wat je bedoelde

 

Ik ben trouwens wel ooit verliefd op een jongen geweest maar ik heb miss het gevoel dat ik bi ben ofz😅

 

En wat je zij over dat het niks uitmaakt als je nou lesbisch of gay bent, heeft me wel zekerheid gegeven.

Ik denk niet alleen dat ik bi/lesbisch ben, ik ben er ook bang voor ofzoiets, omdat ik dan denk dat de hele wereld me niet mag ofz.

Maar wat jij zij heeft me zekerheid gegeven! Ik moet niet aan andere om me heen denken, ik moet aan me zelf denken op dat gebied

Als ik dat ben dan is dat nou eenmaal zo en niemand die dat kan veranderen.

En nogmaals bedankt voor je bericht en de moeite die je er in heb gestopt

Hoe oud ben je eigenlijk als ik vragen mag?

Ik ben zelf 12 

 

Groetjes chayenna


@anonymous 1 dankje wel!

Voor het berichtje!

 


Hoi Chayenna,

Fijn dat je mijn reactie waardeert:slight_smile:, ik hou er van om er wat moeite in te steken. Liever minder maar goede reacties, dan meer maar minder goede reacties. 

Ik ga nu gewoon even je reactie langs en antwoord geven.

Wat je zij: Er zijn natuurlijk een paar dingen waarvan je wat meer zekerheid kan vinden. Ik ga dat nu allemaal niet opnoemen, want waarschijnlijk weet je wel wat ik bedoel

Sorry, maar ik weet niet wat je daar bedoeld😅

Kan je hier antwoord opgeven want is snapte niet wat je bedoelde

Tuurlijk, ik dacht dat je, omdat je vermoedde dat je op meisjes viel, zelf wel een idee zou hebben wat ik bedoelde. Ikzelf heb nauwelijks interesse in jongens. Ik heb wel vrienden enzo, maar ik fantaseer nooit over een vriendje. Om het zo te zeggen, ik kan het heel gezellig hebben, maar ik krijg geen vlinders in mijn buik. Ik kijk altijd naar meisjes, en ik moet toegeven, ook een beetje naar hun uiterlijk. Ook al vind ik dat het vooral om innerlijk gaat. 

Ik denk dat je vooral naar jezelf moet luisteren. Waarom denk jij dat je lesbisch bent / op meisjes valt? Ben je verliefd, is het gewoon een gevoel, of iets anders. 

Ik heb het in mijn eerdere reactie een beetje raar gezegd, maar dat is wat ik bedoelde. Waarom denk je dat jij op meisjes valt? Dan zie je zelf of dat klopt.

Ik ben trouwens wel ooit verliefd op een jongen geweest maar ik heb miss het gevoel dat ik bi ben ofz😅

Dit zou heel goed kunnen, maar er zijn zoveel verschillende seksualiteiten. Ik word er moe van. De bekendste zijn voor mij wel hetero, lesbi/homo/gay, bi en pan. Je zou natuurlijk ook nog pan kunnen zijn. Dan val je op alle geslachten, je kan ook wel zeggen dat je niet op geslachten valt, maar op de persoonlijkheid. 

Ik denk niet alleen dat ik bi/lesbisch ben, ik ben er ook bang voor ofzoiets, omdat ik dan denk dat de hele wereld me niet mag ofz.

Ik snap wat je bedoelt. Voor mij ligt de situatie wat anders, omdat ik een soort "gayvriendenclub” heb. Ik was (met de nadruk op was) een van de weinige straight mensen. Ze waren heel erg pro lgbtq+ en dat heeft mij ook geholpen. Ik vind het nog wel spannend met andere vrienden, familieleden en andere mensen. Maar het is niet raar om op je eigen geslacht te vallen. Dat is heel natuurlijk. Je ziet best vaak nieuwsberichten over homoseksuele dierenstelletjes langskomen.

Je moet je echt geen zorgen maken. Heel veel mensen hebben dit gevoel. En als er dan toch iemand tegen homoseksualiteit is moet je je er geen zorgen om maken. Je kan er zelf niks aan doen, je zou je gevoelens kunnen onderdrukken, maar wat heb je er aan? Het is een beetje alsof iemand blond haar lelijk vind en jij opeens je haar voor de rest van je leven zwart moet verven. Dat is toch onzin?

Maar wat jij zij heeft me zekerheid gegeven! Ik moet niet aan andere om me heen denken, ik moet aan me zelf denken op dat gebied

Als ik dat ben dan is dat nou eenmaal zo en niemand die dat kan veranderen.

Dat vind ik nou mooi gesproken. En het is helemaal waar. Maak je geen zorgen om wat anderen van je denken, het gaat er om dat jij gelukkig bent.

Hoe oud ben je eigenlijk als ik vragen mag?

Dat mag je vragen, de vraag is of ik antwoord geef. Maar zoals je al in mijn account kan zien als je op mijn soort van profielfoto klikt, ben ik tussen de 14 en 15 jaar oud (dat is dus 14). Op het forum is privacy heel belangrijk, maar je leeftijd kan nog. Al is het wel je eigen keuze. 

Ik ben blij dat ik je wat meer zekerheid heb kunnen geven. 

 

Groetjes,

Paardebloem


Hi paardenbloem

 

Nogmaals bedankt voor de moeite die je in dat bericht heb gestopt 

En bedankt voor de info enz.

Groetjes chayenna


Anoniemwastaken2,

Chayenna zei dat ze nog nooit verliefd is geweest op een meisje, niet dat ze nog nooit op een meisje is gevallen en dat zijn toch wel echt andere dingen, maar als chayenna ook nog nooit op een meisje is gevallen, hoeft zelfs dat niet te beteken dat ze niet lesbisch is want dat kan ook later komen. Ps. Niet onaardig bedoelt.


-onnodige quote verwijderd-

Hoi Chayenna!

Ik ben zelf bisexueel en ik was voor een lange tijd nog nooit op een meisje verliefd geweest, maar ik wist het wel al. Mijn antwoord klinkt misschien heel stom, maar je weet het op een gegeven moment gewoon als je op meisjes valt. En als je het nog niet zeker weet is dat heel normaal! Je hoeft het niet zo snel mogelijk te weten, ook al is dat soms moeilijk om te beseffen. 

Je hoeft je er niet te veel druk over te maken (ik snap dat dat moeilijk is, I’ve been there..).

Ik hoop dat je iets aan mijn antwoord hebt! 

 

Knuffels van een anoniem meisje dat van kikkers houdt :,D


@frog dankjewel voor je reactie!

Nee hoor het klinkt niet stom,

Maar ik volg je advies op en ik waardeer je bericht

Vriendelijke groetjes chayenna


Reageer