Vraag

hoe weet je of je nonbinair bent?

  • 4 April 2023
  • 2 reacties
  • 42 Bekeken

Badge

ik probeer nu een tijdje they/them / hen/hun pronouns, en volgensmij passen deze best goed bij mij. maar nu weet ik niet wat mijn gender is. hoe wisten jullie wat jullie gender is en nonbinaire mensen, hoe wisten jullie het?


2 reacties

Ik zelf wil me zelf niet echt als een gender benoemen. Dus zeg meestal spreek me maar aan met welk gender je bij mij vind Passen.

Dus je hoeft geen keuzen te maaken welk gender bij jouw past. Laat ander mensen jouw gender benoemen naar welk gender jij bent voor hun.

En als je al weet welk gender goed bij je past zeg je gewoon wil je mij met deze voornaam worden  aanspreken zoals: zij/haar die/hun hij/hem she/her they/them he/him 

 

Hoop dat je er wat aan hebt 

Gr Bren  :)

Reputatie 3
Badge +1

Hi, ik denk onder de non-binaire paraplu te vallen, dus ik zal mn verhaal doen. Er is geen een manier van nonbinair zijn. Het is een weide paraplu term die veel ervaringen van gender bedekt. demigender, multigender, genderfluid, agender, androgyne etc.. vallen allemaal onder de nonbinaire paraplu omdat er zoveel manieren zijn om “zowel niet 100% man als 100% vrouw” te zijn. 

Voor mij persoonlijk betekent nonbinair zijn, dat ik in vergelijking met de gemiddelde vrouw, ik me meer een jongen/ander voel. Maar in vergelijking tot de gemiddelde man, meer een meisje/ander. Ik voel me er dus als het ware tussenin zitten: niet jongen genoeg om een jongen te zijn en niet meisje genoeg om een meisje te zijn. Maar, jouw ervaring kan heel anders zijn en dat is helemaal ok!

 

Reageer