Vraag

hoe weet ik zeker of ik queer ben?

  • 11 December 2020
  • 9 reacties
  • 326 Bekeken

Badge

hoiii ik ben een jongen van 14 en ik weet vrijwel zeker dat ik queer ben, maar ik weet het niet zeker. als je heel erg oppervlakkig denkt dan ben ik in principe straight maar ik voel me niet bepaald straight. ik voel me dus eerder gay als straight, maar ik val op het andere geslacht (zover ik tot nu toe heb opgemerkt). heeft iemand misschien een idee hoe ik zeker weet of ik queer ben...


9 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Je bent dus vrijwel zeker dat je queer bent, maar dat weet je niet zeker? Je zegt zelf dat je op het andere geslacht valt, voor zover je hebt opgemerkt.
Ik raad je aan om voorlopig gewoon te doen wat je gevoel zegt. Doe wat goed voelt.

Voor de mensen die niet weten wat ‘queer’ betekent, kun je hier terecht.

Reputatie 3
Badge +1

Als 14 jarige is het bijna onmogelijk om dat zeker te weten. Dat hoeft ook niet, hoewel er tegenwoordig nogal veel druk op wordt gelegd.

 Ik denk zelf dat je dat hele sexualiteit gedoe beter kan ontwijken tot je 18e ofzo, maar dat is mijn mening. Je kan online quizzen doen voor meer duidelijkheid, maar die zijn niet erg betrouwbaar.

Als iemand er om vraagt kan je gewoon zeggen wat op dat moment goed lijkt. Vandaag straight, morgen gay, geen probleem.

 

Reputatie 4
Badge +3

 
(onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

Het is zeker niet moeilijk om te weten op welk geslacht je valt, ik wist dit al vanaf mijn 8e.

Badge

Wow dat vind ik echt heel erg gaaf dat je dan al het echt zeker weet. Ik vind dit persoonlijk heel moeilijk

Ik denk zelf dat je dat hele sexualiteit gedoe beter kan ontwijken tot je 18e ofzo, maar dat is mijn mening. Je kan online quizzen doen voor meer duidelijkheid, maar die zijn niet erg betrouwbaar.

Als je dat soort quizzen op gaat zoeken is het al bijna zeker dat je het bent. Geld voor alle LHBT+ quizzen denk.

Wow dat vind ik echt heel erg gaaf dat je dan al het echt zeker weet. Ik vind dit persoonlijk heel moeilijk

Dat maakt niet uit, iedereen ontdekt het op zijn/haar eigen tempo.

 

J8j8

Badge

Oh hihi ik heb zegmaar 8 van die quizzes gedaan☺️😋

Juist omdat ik zo er mee bezig ben in mijn hoofd, whaah... Ik word gek. Ik probeer om het zoals al gezecht los te laten, maar meid dit gaat echt niet☹️😵

Heyo, het is echt nog niet nodig om nu al te weten op welk geslacht je valt, maar het kan natuurlijk ook dat je Bisexueel bent met een voorkeur voor het andere geslacht. Ook kun je natuurlijk gewoon als je een meisje bent Masculine zijn, of als je een jongen bent feminin zijn, wat door onze samenleving vaak word beschouwd dat je gay bent. Dit is natuurlijk totaal niet het geval, maar doe wat je fijn vind. Als jij vind dat je queer bent, dan ben je queer.  

Als je het los wil laten, probeer gewoon jezelf te zijn en niet teveel in hokjes te denken.

 

Badge

Hoi, ik ben queer. Voor mij betekend dat dat ik me niet wil indelen in een van de bestaande hokjes. Ik heb gevoelens voor hetzelfde geslacht, maar ik weet niet of ik dat ook heb voor het ander geslacht.

Mijn tip is vooral om eens op internet dingen op te zoeken en te kijken of het bij jou past.

ik begrijp je volledig en ik begrijp dat je graag wilt weten wie je bent. Het is een lastige qwestie en ik heb er heel lang over getwijfeld en voelde mezelf zeer verdrietig.

Reageer