hoe weet ik mijn seksualiteit

  • 12 January 2021
  • 4 reacties
  • 115 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

ben ik biseksueel of lesbisch? ik weet zeker dat ik op meisjes van mr van jongens weet ik t niet. help hoe weet je t zeker? lesbos unite pls


4 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hallo,

Als je op beide geslachten valt ben je dus bi-seksueel, sinds je nu op meiden valt ben je even lesbisch, als je het van jongens niet weet, tja, dat is moeilijk, vindt je geen enkele jongen knap?, zo nee, ben je gewoon lesbisch, maar hoe oud ben je nu? Als je in de pubertijd zit zijn je hormonen namelijk helemaal in de war, dus het kan zijn dat je straks gewoon weer jongens leuk vind… groetjes,

-flopflop13

Ik heb twee antwoorden voor je 

1. Als je gevoelens hebt voor hetzelfde geslacht ben je homo/lesbisch. Als he gevoelens krijgt voir beiden ben je bi- of panseksueel. Als je alleen gevoelens krijgt voor het andere geslacht ben je hetero. Probeer voor jezelf te bedenken of je een jongen (en een meisje als je toch bezig bent) ooit echt leuk hebt gevonden, als in, voor een relatie.

2. Het boeit niet. Je hoeft het niet zeker te weten. Je komt er wel achter naarmate je ouder wordt wie je leuk vindt, en dat is iets wat alleen maar belangrijk is voor jou. Daar hoef je dus niet een label van "lesbisch" of "bi" op te plakken, als je het (nog) niet zeker weet. 

Reputatie 6
Badge +7

Sexualiteit is een schaal; het is niet zwart-of-wit waarbij bv zwart 100% hetero is en wit 100% homosexueel, waarschijnlijk zit iedereen in de hele wereld op een grijstint.   De één een wat donkerder grijstint en de ander een lichtere.

Bovendien zit je niet vastspijkerd op je plek: je kunt je nog bewegen op die schaal. Als je je aangetrokken voelt tot iemand van het andere geslacht beweeg je een stuk naar zwart toe en als je verliefd bent op iemand van hetzelfde schuif je een stuk naar wit.  

Wat jij nu vraagt is eigenlijk of je 100% wit of zwart bent, en of je zit vastgespijkerd.  Nee. Go with the flow, wordt morgen verliefd op een meisje en over een half jaar op een jongen.  Dat gevoel is belangrijker dan dat je een hokje bedenkt om in te zitten.

 

 

 

Sexualiteit is een schaal; het is niet zwart-of-wit waarbij bv zwart 100% hetero is en wit 100% homosexueel, waarschijnlijk zit iedereen in de hele wereld op een grijstint.   De één een wat donkerder grijstint en de ander een lichtere.

Bovendien zit je niet vastspijkerd op je plek: je kunt je nog bewegen op die schaal. Als je je aangetrokken voelt tot iemand van het andere geslacht beweeg je een stuk naar zwart toe en als je verliefd bent op iemand van hetzelfde schuif je een stuk naar wit.  

Wat jij nu vraagt is eigenlijk of je 100% wit of zwart bent, en of je zit vastgespijkerd.  Nee. Go with the flow, wordt morgen verliefd op een meisje en over een half jaar op een jongen.  Dat gevoel is belangrijker dan dat je een hokje bedenkt om in te zitten.

 

 

 

Wauw wat heb jij dit ontzettend mooi verwoord! 

Reageer