Vraag

Hoe vrienden worden met jongens?

  • 6 July 2023
  • 3 reacties
  • 112 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hey… ik ben een jongen van 13 jaar en ben gay, homo, een roze medemens, queer, hoe je het wil noemen…

Ik heb dus eigenlijk alleen maar meisjesvrienden (1 daarvan is bi, maar voor de rest is iedereen hetero) en ik zou ook wel een keer vrienden willen worden met een jongen.
Meestal willen ze dat niet, omdat ik zo gay doe en ze daar niet mee geassocieerd willen worden. (wat overigens reuze meevalt maar goed). 

Als die jongen ook gay zou zijn zou natuurlijk ook heel leuk zijn, want misschien wordt het dan wel meer ;) 

Maar mijn vraag is: Hoe kan ik nou zorgen dat jongens sneller met me om willen gaan, of hoe trek ik de juiste mensen aan idk. 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @a.n.o.n.i.e.m.p.j.e.s ,

 

jammer dat die andere jongens niet zien dat jij ook gwn een hele leuke, aardige jongen bent….maar ergens komt het mij wel een beetje bekend voor….rond die leeftijd vinden andere jongens gay iets waar je zelf niet mee in verband wil worden gebracht, want ja, iemand anders zal maar over jou zeggen dat je 'gay’ bent omdat je met een gay jongen omgaat, dan sta je voor iedereen voor schut. Dat sta je natuurlijk niet, maar volgens mij zit dat er wel een beetje achter en ik vind dat jammer.

Wat maakt het nou uit of een vriend van je op jongens valt...is hij daardoor een minder goede vriend?….nee, natuurlijk niet en gay zijn is ook niet besmettelijk, dus waarom doen ze dan zo….

Ik heb een paar oudere broers (20 jaar) die gay zijn en daardoor zag ik ook vaak vrienden van hen die soms ook gay zijn, nou ja, niet dat je soms gay zijn als in de ene dag wel en de andere dag niet, maar meer dat sommige vrienden gay zijn en daar vond ik vaak meer aansluiting bij als bij leeftijdsgenoten…en daarna was het voor niet gay vrienden van mijn broers ook gwn normaal om met mij om te gaan, omdat die kennelijk al een stapje verder waren dan jongere kinderen en gay zijn geen dingetje meer is

Wat ik verder ook wel deed is gwn mezelf zijn en met andere kinderen van mijn leeftijd om blijven gaan, dus gwn meedoen met voetbal met hen en skaten en gaan zwemmen en dan werden er soms wel 'slechte’ grappen gemaakt als we om gingen kleden over wie er dan het dichtst bij mij durfde te staan...misschien niet echt leuk, maar ja zo zijn jongens en ik dacht ‘ik moet er maar het beste van maken’ en ging van dat soort grappen over mezelf maken en soms zei ik over iemand die dan zei dat ie niet dicht bij mij wilde staan zoiets als 'komt goed uit, want ik val niet op jou vanwege je haar (of zoiets)  en dan gingen anderen ook om mij lachen dat ik dat zei en (ook) daardoor begonnen sommigen me toch leuker en minder bedreigend te vinden en werd het steeds 'normaler’ voor anderen om met mij om te ‘mogen’ gaan zonder dat er raar over werd gedaan door de 'groep’. Ja, er was een soort ongeschreven groepsdruk, waar alle jongens zich soort van aan hielden om niet buiten de groep van populaire jongens te vallen….beetje raar, maar kennelijk werkt het zo wel een beetje.

 

Ik zou zeggen 'blijf gewoon jezelf’ en doe zoveel mogelijk mee en doe er ook niet gelijk heel boos over als er slechte grappen worden gemaakt...eigenlijk kunnen sommige grappen soms echt niet, maar anderen letten meer op hoe jij er mee omgaat en als je alleen maar boos wordt (wat ik me op zich goed voor kan stellen), dan hebben zij er als 'groep’ lol van en voelen ze zich 'veiliger’, terwijl diezelfde jongens buiten de groep, zo één op één best wel aardig kunnen zijn en ook echt zijn….. dus maak af en toe eens een slechte grap over jezelf en natuurlijk mag je ook wel eens zeggen dat sommige grappen echt niet kunnen, je moet er zelf een beetje een weg in zien te vinden, denk ik…..probeer wat één op één contact te krijgen met jongens uit jouw klas/bij jouw sport, gwn ff hoi zeggen en over school praten, over die stomme docent of over die leuke wedstrijd of hoe je het best een bepaalde trick bij skaten kunt doen...in het begin zit het in kleine dingetjes en op een gegeven moment ben je één van de groep en heeft niemand het er meer over dat je gay bent...raar hè, maar zo gaat het wel een beetje...dan zijn ze juist nieuwsgierig naar hoe het is om op een andere jongen verliefd te zijn en wat je dan met elkaar doet en soms willen die 'hetero's  dan wel experimenteren met je...dat heb ik dus gwn mee gemaakt….eerst lijken ze allemaal tegen je, dan maakt het ze niet meer uit en soms zijn er die het juist interessant vinden, gwn om te experimenteren uit nieuwsgierigheid , maar soms ook, omdat ze zelf nog niet precies weten 'wat ze zijn’. Je moet daar zelf jouw keuzes in maken wat je wel of niet doet, maar blijf altijd eerlijk tegenover jezelf en die ander en ga niet dingen over anderen doorvertellen die zij jou in vertrouwen hebben verteld. Wees een betrouwbare vriend en hopelijk zijn die anderen dat ook en zit er geen 'backstabber’ (iemand die je naait)  tussen., maar ja dan moet ie vaak zelf ook vertellen wat ie gedaan heeft met jou en dan 'valt ie zelf door de mand’.

 

Op een gegeven moment zijn er toch jongens die gwn met jou omgaan, omdat je kennelijk toch niet bedreigend bent, gay zijn kennelijk toch niet besmettelijk is (ja, zo denken sommige echt) en dat je dus gwn een betrouwbare vriend voor hen bent waar ze leuke dingen mee kunnen doen en dan maakt het niet uit of wie er op jongens valt en wie op meisjes of wie op allebei of wie helemaal niet op iemand.

Het wel of niet gay zijn is dan niet meer zo belangrijk, in de zin van dat 'zij’ beter uit de buurt van een gay 'moeten’ blijven…..

Heb je leuke hobby's/sporten die je doet en waar je jongens kunt leren kennen?

Denk je dat je iets met mijn tips kan? Heb ik het duidelijk uitgelegd?

 

Nou ja, ik lees het wel en misschien bedenk ik nog wel iets anders voor jou waar je dan meer aan hebt 😉

 

PS ofc moet je gwn lekker met die meisjesvrienden om blijven gaan hè

 

Gr. MickeyMouse 100% gay 😋

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +9

Ja klopt, toen ik 13 was had ik ook een vriend die gay was en dan krijg je toch rare looks. Ze denken vervolgens ook gelijk dat je zelf ook gay bent dus ik begrijp het zegmaar wel dat ze er niks mee te maken zouden willen hebben. Ik zelf negeer zoiezo zulke mensen en heb daar dikke schijt  aan. Naja, toen ik 13 was had ik overal schijt aan, voor een tientje gooide ik zo mn fiets de sloot in. Dus zo speciaal was dat niet ofzo😂

Ik zou gewoon een gesprek starten met een jongen, een vriendschap starten gaat best snel. Maar je moet de goede persoon vinden, nou, veel succes heh😉

Reputatie 3
Badge +1

Hallo ik ben een meisje van 12 en had juist alleen maar jongensvrienden en ben bi. Ik heb nu ook 2 hele close bi vriendinnen, echt superleuk. Volgens mij heb jij een beetje pech met wie je omgaat , als je de juiste mensen vind lukt het allemaal.

Joe!!

Reageer