Skip to main content

Hoi allemaal!

Ik heb voor 1 week aan mijn ouders vertelt dat ik transmeisje ben. Eerst vonden ze het raar maar nu vinden ze het prima en bemoeien zich er niet mee. Het ding is dat ze me nog steeds met mijn jongensnaam aansprekken en me hij/hem noemen. Ik zou graag willen dat ze me met een meisjesnaam zouden aansprekken en en mij zij/haar noemen maar ik durf het niet te vragen... Hoe krijg ik dit alsnog voor elkaar?

Hey! Misschien is een manier om stap voor stap steeds minder op je vorige naam te reageren en dan na een tijdje zeg je bijvoorbeeld " oh sorry pap/mam ik ben al zó gewend aan *****(je nieuwe naam)". Dan doe je dat steeds vaker en dan wennen je ouders mee als het ware. Gaan ze vast ook je naam zoals die nu is gebruiken! 

X Tover 


Heyy hoi!!

Ten eerste, wat goed dat je het uberhaubt aan je ouders hebt verteld, want ik weer dat zoiets heel eng kan zijn!

Ik zou gewoon met ze een gesprek houden over hoe jij graag aangesproken wil worden. Ik snap heel goed dat dit eng kan zijn, maar ze vinden het oke dat je een meisje wil zijn (Zo zeg je dat toch?). Dus dat je dan anders wil worden aangesproken snappen ze denk ik wel. Ouders willen gewoon dat hun kinderen blij en gelukkig zijn! 

Hopelijk lukt het! Suc6!

Groetjess


Reageer