Vraag

Hoe vertellen aan de klas dat ik trans ben?

  • 16 August 2022
  • 3 reacties
  • 112 Bekeken

Badge

hallo ik ben emma 14 jaar  niet mijn echte naam en ik ben trans (ben meisje wil jongen worden) maar weet niet hoe ik het aan mijn klas wil gaan vertellen in de klas worden altijd grappen gemaakt er over en ben bang sat ze me dan gaan pesten


3 reacties

Bij in de klas vertelde iemand die hetzelfde had (net voor een toets) en niemand boeide het iemand, maar in het algemeen is mijn school ook wel chill met van alles en er zullen altijd mensen die achter je rug roddelen maar daar moet je niks van aantrekken. Daarnaast snap ik niet waarom het nodig is om aan iedereen te vertellen dat je trans bent als je bang bent dat ze naar gaan doen. Ik bedoel of je nou met hij of zij word aangesproken doet dat meer pijn dan dat je ervoor wordt gepest. Je kan het vast aan je beste vrienden vertellen als je wil dat mensen het weten.

Succes 

Reputatie 6
Badge +3

Hey anoniem1234567890,

Je kan het misschien aan je mentor/vertrouwenspersoon vertellen. Zij zijn er om je te helpen bij dit soort situaties. Misschien hebben zij wel een idee hoe ze het aan je klas kunnen vertellen.

Je hoeft het niet openlijk aan de klas te vertellen (als je dat wilt kan dat natuurlijk wel). Het kan misschien ook met een mail of iets, om je klasgenoten het te laten weten. Dan is het minder direct.

Er zullen helaas altijd mensen zijn die flauw zullen doen, maar dat is geen reden dat jij niet kan zijn wie jij bent!

Groetjes iemand.

Reputatie 2
Badge +1

Haha, ik ben ook 14 en mijn dode naam was Emma. Ik heb persoonlijk en hele grote fout gemaakt om het als eerst te vertellen aan een vriendin, maar die begon het tegen heel mijn klas te vertellen. Gelukkig waren de reacties niet negatief maar na een maand was het weer vergeten en was ik weer Emma en zij/haar. Als je het verteld zou ik het eerst vertellen aan je docent of een vertrouwenspersoon want die kunnen jou helpen met uit de kast komen.

Reageer