Vraag

Hoe vertel ik mijn ouders dat ik me een meisje voel?

  • 6 March 2024
  • 2 reacties
  • 66 Bekeken

Reputatie 2
Badge

“Hallo lieve kinderen, Sinterklaas heeft al heel veel cadeautjes voor jullie!

 

Hoii,

Ik ben de laatste tijd veel bezig om mezelf uit te pluizen qua seksuele en mentale identiteit. Ik heb online tests genomen maar vertrouw die natuurlijk voor geen meter. Ik ben geboren als jongen (Ben ik nog steeds*) en heb me mijn hele leven al jongens dingen gedaan. Ik heb sinds groep 8 meer het gevoel dat ik een meisje ben. In groep 8 speelde ik vaak met meisjes mee, kletste vaker met hun en voelde me fijner om bij hun mee te doen dan bij de jongens in mijn klas.

Ik zit nu in de eerste, en ik ben me steeds meer aan het afvragen of ik mijn geslacht wil gaan veranderen. Ik deed in Januari deed ik heel licht nagellak op en ben er steeds iets zichtbaardere lak op gaan doen. Ik voel me er fijn bij als ik dingen als nagellak of armbanden kan dragen.

Het liefst wil ik dat mijn ouders weten over hoe ik me voel, maar ik denk dat mijn moeder homofobie heeft en me niet zal accepteren voor wie ik ben. Mijn vader die zal me proberen over te halen om mezelf te zijn ondanks wat ik wil (Dit is wat ik denk.) Mijn broer is altijd al negatief en hatelijk naar mij geweest en ik heb hem nooit met iets vertrouwt omdat ik weet dat hij het doorverteld op een negatieve manier.

Als er iemand tips heeft of wil vertellen hoe het proces van transgender worden gaat en hoeveel het ongeveer kost comment dan!

Bai Bai!


2 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Misschien is het beter om het eerst aan mensen op school voor te leggen. Vrienden, leraren en je mentor, zolang je ze genoeg vertrouwt. Je mentor kan je zo misschien verder helpen, en als je vrienden je supporten, kan je meer jezelf zijn rond hen. En misschien kunnen de leraren je anders aanspreken als dat fijn voelt. 

Je ouders moet je misschien even laten. Het gaat voor jezelf niet helpen als je thuis je situatie verslechterd. Je kan dan misschien jezelf niet meer zijn, maar ik weet dat het beter is dan allemaal haat.

Je kan misschien proberen om een wat vrouwelijker of genderneutraal kapsel te nemen. Dan voel je je wat meer jezelf. Je moet zelf kijken wat het beste kan zonder aandacht van je ouders te trekken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :)

Liefs,

  1.  
Reputatie 7
Badge +12

Hallo, @SpaceCat 

Het kan ook dat je een Demiboy bent.

Dat is dat je je soms meisje voelt. Maar voor het merendeel jongen. Of je bent non-binair.

Maar als je zeker denkt te weten dat je in het verkeerde lichaam bent geboren zou je trans kunnen zijn.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reageer