Skip to main content

hoe vertel ik dat ik bi ben?

• June 29, 2025
  • 3 reacties
  • 51 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Heyy ik ben 15 en ben bi maar weet nie hoe is dit moet vertel en heb der moeite mee met hoe ik me zelf der mee kan zijn ben jij nouw ook bi of heb je tips laat het eve weten 

3 reacties

eendje
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • June 29, 2025

Hey ​@Joël 

Ik ben ook bi en ik ben op deze manier uit de kast gekomen bij mijn ouders en vriendinnen

Bij mijn ouders heb ik ze op school een appje gestuurd en toen mijn telefoon weggedaan. Op deze manier kunnen jij en je ouders processen wat je hebt gestuurd. Mijn ouders reageerden hier heel goed op!

Bij mijn vriendinnen heb ik het gewoon gezegd. Ik had een beetje schijt aan mezelf en zei gewoon: Ik moet wat vertellen. Ik val op jongens en meisjes, dus ik ben biseksueel. Even dat jullie het weten. Na wat stilte en meer uitleg begonnen ze te lachen. Ze zeiden dat dat hun echt niet uitmaakten en dat ze me gewoon supporten!❤

Nog een tip die ik heb uitgeprobeerd maar niet echt bij mij werkte (maar misschien wel voor jou of anderen die dit lezen): De biseksuele vlag of een bi wallpaper als achtergrond op je telefoon doen. Als je dan vragen krijgt over de achtergrond zeg je gewoon dat je bi bent. 

Ik hoop dat het je lukt uit de kast te komen💗💜💙

Groetjes ​@Tr0ubl3d 

Yo man, ben zelf ook bi en heb om eerlijk te zijn er nooit echt een probleem mee gehad. Het was gwn zo en mensen hadden het er maar te accepteren als ze erachter kwamen. Had zelf nooit de behoefte om uit te komen maar misschien ligt dat voor jou anders. Je kan het heel simpel gewoon zeggen of iets subtieler bijvoorbeeld een bi vlag sticker ergens op te plakken op je tellie of kamer. Onthoud dat niemand iets te zeggen heeft over jou seksualiteit en dat je valid bent no matter what 🫶🏼

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 6, 2025

Ik denk dat ik ook bi ben, hoe ben jij hier achter gekomen?