Skip to main content
Vraag

Hoe transfobische ouders vertellen over dysforie?

• October 27, 2025
  • 3 reacties
  • 52 Bekeken

MissingNo
Forum|alt.badge.img

Ik ben 15 jaar, en ben Trans (MtF) en Pan (hoewel dit niet relevant is.),  maar mijn ouders zijn nogal transfobisch, en mijn moeder hiernaast ook homofobisch.
Mijn vader denkt dat het "gewoon een internettrend is”, een "schreeuw om aandacht” ondanks wat ik heb heb geprobeerd uit te leggen.  Ik heb geprobeerd om ze indirect over mijn dysforie te vertellen, vooral over mijn stem en over mijn ongemak naar mijn genitaliën, maar ze verbinden het aan onzin zoals mijn eetgedrag en aanstellerij.

Ik heb gedachten gehad om eigen lichaamsdelen af te knippen, maar gelukkig deze plannen nooit uitgevoerd. Elke keer als ik word aangesproken met de voornaamwoorden hij/hem of mijn deadname (geboortenaam) voel ik me ook erg ongemakkelijk. Dit ook in de mannenWC op bijvoorbeeld school. Ook voel ik soms borsten die er niet zitten. 

Eerdere keren zeiden mijn ouders dat het gewoon komt van de puberteit. 

Hoe kan ik mijn ouders het best vertellen over mijn genderdysforie, als er al een manier is?

3 reacties

Glory
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • October 27, 2025

Ik zou dit met een mentor bijv. bespreken. Je bent wie je bent en daar kun je weinig aan doen!

Ik wens je wel heel veel succes, want dit lijkt me echt heel moeilijk om mee te maken!

Liefs Misty

idkgurly
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • October 27, 2025

Hii

Dat is echt heel stom voor je. Wat ik zou voorstellen is opzoek gaan naar mensen die je kunnen ondersteunen en die je vertrouwt bijvoorbeeld: Een vrienden groep of een online community. Er zijn genoeg mensen die je kunnen helpen of juist kunnen afleiden.

Dit heeft heel veel voor mij geholpen (Ik ben non binair)

Ik hoop dat dit helpt en veel succes! 🍀🤞🏼🙃

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 27, 2025

Ik zou echt proberen iemand te zoeken die je begrijpt, zoals een vertrouwenspersoon op school of een lhbti+ organisatie, en niks gevaarlijks met jezelf doen.

xx liefs Wolf 🐺