Vraag

Hoe moet ik vertellen dat ik pansexueel ben?

  • 4 September 2022
  • 6 reacties
  • 102 Bekeken

Badge

He iedereen ik schaam me nog al ik ben sinds 5maanden pan en ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan en vr tellen aan mijn moeder


6 reacties

Doe gwn waar je je goed bij voelt, daarnaast zie ik niet de nood in van je moeder vertellen wat je seksualiteit is.

Badge

Nou ei gelijk wel omdat zijn mij nooit gelooft en het maar onzin vind dat mensen homo of pan zijn

Badge

Hoihoi! 
ik ben zelf pan en ik vond het net zo moeilijk. Maar wat je ff moet onthouden: het is niet iets om je voor te schamen. Het is wie je bent. Je bent nou eenmaal zo geboren en daar is niets mis mee. 
Als je wilt pijlen hoe je moeder op het nieuws zou kunnen reageren, zou je gwn kleine hints kunnen geven door bijv gay boeken te lezen en tegen je moeder te zeggen hoe leuke boeken dat zijn. Dat is soms spannend maar het helpt wel. 
Je kan het ook gewoon aan je moeder vertellen en gewoon open en eerlijk zijn. Dit heb ik zelf ook gedaan en werkt heel goed omdat meteen alles duidelijk is. Ook als je moeder negatief reageert probeer rustig te blijven en je er niet te veel van aan te trekken. Probeer haar de tijd te geven. 
mocht ze niet aardig reageren kan je altijd nig vragen of je tijdelijk bij een vriend/vriendin kunt logeren.

heel veel succes en sterkte!!!

je kan het,

froggo

Badge

Bedankt froggo dat is een hele goede tip die hins ik ga het zeker proberen ik wou toch al een keer naar de bibliotheek gaan dan kan ik daar kijken voor zulke boeken super bedankt 

Mooielotus123

 

Reputatie 6
Badge +7

Ik vind ‘pan’ helemaal niet zo spannend. Het zegt eigenlijk helemaal niks.  Je ‘kunt’ op iedereen verliefd worden. Dat is toch niet echt spectaculair nieuws? 

Daarbij groeien de meeste mensen hier echt overheen. Als je in de puberteit komt ben je helemaal high van de hormonen en je krijgt wilde gevoelens voor alles en iedereen.  Dat heb je nog nooit meegemaakt dus het voelt allemaal héél bijzonder.  Maar na een aantal jaar wordt het wat rustiger en krijg je waarschijnlijk net als iedereen gewoon een voorkeur. 

 

Badge

Ik vind ‘pan’ helemaal niet zo spannend. Het zegt eigenlijk helemaal niks.  Je ‘kunt’ op iedereen verliefd worden. Dat is toch niet echt spectaculair nieuws? 

Daarbij groeien de meeste mensen hier echt overheen. Als je in de puberteit komt ben je helemaal high van de hormonen en je krijgt wilde gevoelens voor alles en iedereen.  Dat heb je nog nooit meegemaakt dus het voelt allemaal héél bijzonder.  Maar na een aantal jaar wordt het wat rustiger en krijg je waarschijnlijk net als iedereen gewoon een voorkeur. 

 

Sorry, maar zo te horen weet je niet heel veel van pansexualiteit af. Het is geen ‘fase’ . Je bent niet ‘high van hormonen’. Je bent gewoon wie je bent.

En ja, je sexualiteit kan veranderen. Maar dat betekent niet dat je ‘eroverheen groeit’. 

‘Dat is toch niet echt spectaculair nieuws’. Tsss. Het is echt heel moeilijk om uit de kast te komen hoor! Geloof me, ik spreek uit ervaring. Het is lastig, en je weet nooit hoe mensen reageren. 
 

 

Oke ff los hiervan

hey mooielotus123, ik vroeg me nog ff af of het is gelukt :)

 

Reageer