Hoe moet ik uit de kast komen?

  • 1 August 2021
  • 2 reacties
  • 61 Bekeken

Badge

Hoi! 

Ik ben een meisje van  bijna 13 en weet sinds eigenlijk al bijna een jaar dat ik op jongens en meisjes val.  Ik heb nog nooit echt een crush of relatie gehad op/met een meisje, maar ik voel me wel tot hen aangetrokken. Eigenlijk heb ik in mijn hele leven maar 1 relatie gehad, en dat was met een jongetje in groep 3...Alleen weet ik niet zeker of ik panseksueel, biseksueel, of wat dan ook onder de ‘Paraplu van Biseksualiteit’ valt, ben. Mijn ouders zijn super supportive en ze weten dat ik nog niet zeker weet wat mijn seksualiteit is. Op dit moment identificeer ik me als biseksueel, al weet niemand dat nog, op 1 vriendin na die dat toevallig te weten kwam toen we het erover hadden. Zij is panseksueel, ondekte ik toen ook. Ik weet dus niet zeker wat mijn seksualiteit is en hoe ik daarvoor, als ik erachter ben gekomen, uit moet komen tegenover mijn ouders, familie en vrienden en of ik dat wel moet doen. Heeft iemand tips?

Groetjes, Duifje


2 reacties

Biseksueel en panseksueel lijken op elkaar, maar de twee hebben wel verschillen. Iemand die zich identificeert als bi valt op mannen en vrouwen. Bi betekent twee (denk hierbij aan biceps), dus je valt op twee geslachten. Iemand die zich identificeert als pan kan zich aangetrokken voelen tot mannen, vrouwen en alles daartussen (nonbinair, intersex etc). Pan betekent alles (denk hierbij aan pandemie), dus zou je op mensen van elk geslacht vallen. Een ander verschil is dat biseksuele mensen vaak een voorkeur hebben voor een geslacht, je zou bijvoorbeeld liever een vriendin hebben dan een vriendje of andersom. Bij panseksuele mensen is er vrijwel geen voorkeur

Badge

Bedankt @EenRandomNoob ! Ik kan heel veel met deze info!

Reageer