Skip to main content

hoe moet ik tegen mijn familie vertellen dat ik op meisjes val?

• June 19, 2026
  • 2 reacties
  • 38 Bekeken

Chocopawzz
Forum|alt.badge.img

Hey hey dus ja ik wil zeggen tegen mijn familie dat ik op meisjes val en ik wil geen relatie hebben met een jongen en tja ik ben bang dat wordt er uitgestuurd wordt, geslagen, of sa’d wordt 😔 en mijn familie is homophobic en strictly religious btw dus ja 

(oh ik heb ook een girlfriend dus ja maar mijn familie weet het nog niet dus ja) 

dank je wel voor alle support die jullie hebben 🥹✌️

2 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • June 20, 2026

Hey!  Wat naar dat ze er zo over denken. Misschien kun je er een beetje voorzichtig over beginnen? En dan een voorbeeld geven zo van " ik hoorde van een meisje die heel gelukkig is met een lieve vriendin" of zo en dan telkens er over praten en misschien ook niet met allemaal tegelijk. Eigenlijk is het heel jammer dat het zo moet maar anders blijven ze waarschijnlijk negatief. Of bespreken met iemand in de familie die er niet zo negatief over denkt? En misschien zijn er nog andere kinderen hier met betere tips of je kunt ook de Kindertelefoon bellen: 

www.kindertelefoon.nl 

Ik hoop dat je gewoon jezelf kunt zijn zo gauw mogelijk!  Veel succes 😘

Liefs, Tover xxx 

Diana
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • June 21, 2026

Ik snap heel goed dat je bang bent, als je familie zo streng gelovig en homofoob is. Hier in mijn buurt is het eigenlijk vaak hetzelfde verhaal: mensen zijn eerst boos of reageren heftig, vooral vaders, maar uiteindelijk draaien ze meestal wel bij. Je blijft hun kind en dat gevoel wint vaak toch. Maar dat betekent niet dat het voor jou meteen veilig voelt – en die angst is echt niet raar.  Ik wou dat ik kon zeggen dat het altijd makkelijk wordt, maar het kan echt even zwaar zijn. Maar alles is beter dan je echte zelf je hele leven te moeten verstoppen.

En trouwen: het feit dat je al weet wie je bent én dat je een vriendinnetje hebt, is eigenlijk gewoon heel mooi Je verdient het om jezelf te kunnen zijn, ook als anderen daar nog aan moeten wennen.

Knuffel, L