Vraag

hoe moet ik mijn ouders vertellen dat ik een transjongen ben?

  • 17 September 2021
  • 4 reacties
  • 124 Bekeken

Badge

mijn naam is Kai en ik ben een meisje (kai is mijn jongens naam) en ik wil een jongen zijn, hoe kan ik dit aan mijn ouders vertellen?? ik heb dit al besproken met mijn mentor enzo, maar ik weet dat mijn vader homofobisch is, kan iemand mij helpen?


4 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Geen persoonlijke ervaring maar hoelang heb je dit. Ik dacht voor een paar dagen dat ik bi was en ben ik toch niet, ben gewoon normaal. Ik zou met je vader het gesprek aangaan en beide argumenten naar luisteren en kijken wat je doet. Als je dit pas net voelt moet je een weekje aankijken, als het al langer is probeer dan de kast uit te gaan

Reputatie 6
Badge +7

Als ik de suggestie van Anon2008 vertaal denk ik, vertel je vader dat je twijfelt.

Dus niet ‘Je dacht dat ik een meisje was maar FOUT IK BEN EEN JONGEN’ maar ‘ik twijfel’ .  Dat is veel minder dreigend, en je brengt wel het idee binnen.

In het ergste geval gaat hij er vol overheen en dan kun je nog vertellen dat dat niet helpt - dat neemt geen twijfel weg.

En daarna heeft het gewoon tijd nodig.

Badge

Geen persoonlijke ervaring maar hoelang heb je dit. Ik dacht voor een paar dagen dat ik bi was en ben ik toch niet, ben gewoon normaal. Ik zou met je vader het gesprek aangaan en beide argumenten naar luisteren en kijken wat je doet. Als je dit pas net voelt moet je een weekje aankijken, als het al langer is probeer dan de kast uit te gaan

ik dacht hier al een jaar over en weet dat ik een jongen wil zijn, maar bedankt voor je reactie 

Reputatie 1
Badge +1

-onnodige quote verwijderd-

Ik wens je veel success met uit de kast komen

Reageer