Skip to main content
Vraag

Hoe mijn ouders vertellen dat ze mij meer moeten ondersteunen ?

• November 30, 2025
  • 0 reacties
  • 26 Bekeken

Hach-i

Hoe zou ik mijn ouders moeten vertellen dat wat ze nu doen gewoon net genoeg is ?

Ik ben een tijdje geleden eindelijk uitgekomen als transman, en ik was erg bang dat ik uit huis geschopt zou worden. Nu is dat niet gebeurt, maar er is ook niks veranderd. Ik heb hun gevraagd om een binder, en heb actief moeten smeken omdat ze het niet wouden kopen. Ze snappen al helemaal niet dat ik hormonen of tenminste puberteit blokkeerders wil, omdat ik ‘het toch altijd zo leuk vindt om rokjes aan te doen’ ?. Ik doe rokken aan omdat de stijl die ik leuk vindt daar hevig op gefocust is. De stijl die ik ook erg leuk vindt maar vooral voor mannen is mag ik niks voor kopen, zelfs niet van mijn eigen geld. Ik heb geen problemen met kleding, kleding heeft geen geslacht, maar ik wel. Ik ben een gast, maar ik mag mijn lichaam niet in dat van een gast veranderen. Ze zeggen ‘je hebt nog zo lang om dit te beslissen !’ maar dat heb ik niet. Ik ben 14, en tegen de tijd dat ik naar alle medische proffesionals ben geweest en eindelijk van de wachtlijst af ben, ben ik al uit de puberteit.