hoe lijk ik vrouwlijker? (nonbinair)

  • 23 January 2021
  • 6 reacties
  • 105 Bekeken

Badge

hoe zorg ik er voor dat mensen niet meteen weten of ik een man of een vrouw ben? 

Hoi hoi, ik denk dat ik nonbiniar ben en wil heel graag mijzelf vrouwelijker er uitlaten zien. Maar ik vind dit heel moeilijk (ook vanwege andere mensen anders zou ik wat make-up gaan dragen). Ik heb dus de vraag of iemand tips heeft hoe ik mij vrouwelijker kan kleden zonder het te erg te laten opvallen. Ik zou het zo fijn vinden als mensen  mij zouden moeten vragen of ik een jongen of meisje ben🙃😊

Oh trouwens ik heb niet bepaald mensen om me heen die tegen lgbtq+ zijn maar ik ben gewoon niet uit de kast


6 reacties

Hey,

Lijkt me heel moeilijk allemaal. Ik ben zelf een cis jongen maar ik hou ook niet zo van die stereotype jongenskleding enzo, ik draag vaak nagellak en ook wel soortvan vrouwelijke kleding. Niet meteen jurken enzo want dat vind ik ook weer niks maar wel gewoon croptops enzo.

Je haalt zelf in je bericht de optie make up dragen aan en ik denk dat dat misschien wel een goed idee is om jezelf er meer vrouwelijk uit te laten zien, maar snap dat je dat wel eng vind natuurlijk. Je zou je haar anders kunnen doen, je kunt jezelf scheren als je toevallig veel lichaamshaar hebt op bv je armen en benen. Vrouwelijkere kleding dragen is misschien een idee?

Ik noem maar gewoon wat opties ik wil hiermee niet zeggen dat die dingen perse 'vrouwelijk' zijn maar misschien helpt het jou een beetje. Lijkt me heel moeilijk om hiermee te worstelen en ik denk dat het enige wat echt helpt is gewoon een beetje experimenteren met dit soort dingen want op die manier kom je erachter wat je fijn vind.

Heel veel succes!

Lieve groetjes

Badge

Hoi reme4 bedankt voor je antwoord 

Mag ik nog een vraagje stellen 😊 heb je misschien een tip wat voorn kleren mij minder op een jongen laten lijken, of misschien hoe ik ze kan dragen/aanpassen

 

 

Reputatie 6
Badge +7

Zoek eens op internet op jongens die make-up gebruiken. En dan niet om er uit te zien als een vrouw maar gewoon om zichzelf te accentueren.  Een beetje subtiel zodat je er wat vrouwelijker uitziet - beetje poeder, oogschaduw. Het sleutelwoord is subtiel. Zodat je twee keer moet kijken. Is dat wat je bedoelt?

Reputatie 2
Badge +1

-onnodige quotes verwijderd- 

@ginger boy Je taille accentueren help heel goed en is vrouwlijker dat dat het gewoon langs je lijf valt. Dit kan je doen met een riem. Skinny jeans helpen ook. En mischien ook gewoon manne schoenen maar dan met een hakje 

Reputatie 4
Badge +3

Hii,

Ik zou misschien nageljk dragen, en vaker in de vrouwen sectie van winkels kijken. Tinted sunglassen zijn ook super leuk (beter in 2e handswinkels, goedkooper) Doe wat jij denkt dat juist is. Vooral coltruien, die kun je layeren met een croptop of een (oversized)shirt. Ook misschien oorbellen, ringen, kettingen, armbanden. Sierdaden. Één tip nog: Zorg ervoor dat de kleuren die je draagt goed bij elkaar passen!! Super belangrijk.

X Queertje:)

Heyhoi!!

Jeeetje wat een moeilijke situatie! Erg lastig lijkt me. 

Ik zal je wat kledingtips proberen te geven die ik zelf bijvoorbeeld gebruik (ben zelf een 17 jarig meisje) waarvan ik denk dat jij het ook zou kunnen gebruiken! 

  1. Als eerst zou je bijvoorbeeld sierraden kunnen dragen (dit hoeven niet gelijk de meest vrouwelijke sierraden te zijn, maar gewoon iets dat je leuk vindt!). 
  2. Daarnaast zou je opzoek kunnen gaan naar high waist broeken. Wat voor stof dan ook. Dit kun je op zowel de mannen als op de vrouwenafdelingen van kledingwinkels vinden, dus kijk gewoon wat je jezelf mooi vindt staan. 
  3. Daarnaast denk ik dat coltruien een goed idee kunnen zijn. Dit kun je los dragen, maar ook met een shirt of blouse erover heen. Zelf draag ik vaak een strakke coltrui met een blouse erover heen en die dan half open of dicht. Wat leuk is (naar mijn mening) is een effen coltrui met daarover een blouse (of shirt) in een printje dat er qua kleur mooi bij past. Coltruien die hiervoor geschikt zijn vind je vaak op de vrouwenafdeling van kledingwinkels, bij de mannenafdeling zijn het vaak meer trui achtige dingen. Ik doel op shirts met een col die aansluitend zijn (deze zijn geschikter voor het dragen met verschillende laagjes). 
  4. Sowieso is het wellicht een idee om op verschillende afdelingen te shoppen, gewoon zoeken wat je leuk vindt van beide afdelingen. 
  5. Je kunt op pinterest een bord maken met outfits waarvan je denkt dat het je mooi zou kunnen staan en die je er vrouwelijker uit zouden laten zien, dan heb je misschien alvast wat inspiratie. 
  6. Ik weet natuurlijk niet hoe je eruit ziet, maar je zou op een manier toch je eigen rondingen/rondere vormen kunnen accentueren. Doordat ik niet weet hoe je eruit ziet is dit moeilijk, maar bijvoorbeeld door je taille (subtiel) te accentueren. 

Ik hoop dat je er iets aan hebt, en als je iets niet helemaal begrijpt hoor ik het natuurlijk graag.

Lieve groetjes! 

 

 

Reageer