Skip to main content

hoe kom je uit de kast

• August 10, 2025
  • 6 reacties
  • 176 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hey iedereen

Ik ben er laatst achter gekomen dat ik bi ben en het dus kan zijn dat ik met een jongen thuis kom in plaats van een meisje, Maar ik heb het alleen mn beste vrienden verteld en die reageerde goed mn ouders denk ik ook maar ik vind het heel lastig hoe ik dat hun moet vertellen heeft iemand tips alvast bedankt!!!

6 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 10, 2025

Hey ​@Anoniem20111!

Het is heel spannend om je ouders te vertellen dat je bi bent, maar ook super dapper dat je erover nadenkt. Kies een rustig moment waarop jullie niet gehaast of gestrest zijn, bijvoorbeeld tijdens een wandeling, een autorit of een avond thuis.

Begin op een manier die voor jou goed voelt, bijvoorbeeld met: “Ik wil iets persoonlijks vertellen dat belangrijk voor mij is.” Vertel dan in je eigen woorden dat je bi bent en dat dit betekent dat je verliefd kunt worden op jongens én meisjes.

Wees erop voorbereid dat je ouders misschien vragen stellen, meestal omdat ze het beter willen begrijpen. Soms hebben mensen even tijd nodig om aan nieuws te wennen, maar dat verandert niets aan hoe ze van je houden. Blijf vooral jezelf, want je geaardheid maakt je niet minder jij, en dat is uiteindelijk wat voor hen het belangrijkst zal zijn.

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img+1

Hi. Ik ben ook bi, maar vind vooral meiden leuk (ben zelf ook meisje) het ding is alleen dat ik het heel oneerlijk vind dat wij wel uit de kast moeten komen en mensen die straight zijn niet! Dus daarom is hoe ik het doe (Niet een goede oplossing ofzo. Wolf gaf je geweldige tips) maar ik schilder de bi vlag overal. En dan hopen dat ze het uiteindelijk wel snappen....

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • August 15, 2025

Het gesprek met me ouders was voor mij helaas heel makkelijk me moeder was er eerder achter dan ik zelf  die had mij vriendin eerst gevragen toen ik naar de wc was een toen vroeg ze het aan mij en zo ben ik uit de kast gekomen. 

Maar waarschijnlijk accepteren je ouders het wel  en zeker als je het doet als wat wolf zegt.

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • August 20, 2025

Ik ben zelf ook bi en ik heb laatst wat dingen ontdekt hoe je makkelijk het gesprek kan beginnen als je het moeilijk vindt om een serieus gesprek aan te gaan als het zo stil is.

• begin met een van je ouders over hun jeugdliefde en uiteindelijk beginnen ze dan over jou. Als ze dan zeggen: je krijgt vast een goede vriendin dan zeg je er snel achteraan: of vriend.  Dan leg je het uit
  • Spreek met een vriend af buiten. Als je dan thuis komt zeg je: er waren net echt zulke irritante meiden. Of: net waren er een paar meiden… praat hier neg zolang over tot je ouders een beetje zo gaan doen 😉🥰 en dan floep je er ergens tussen dat je ook op jongens valt. 
    - als je drama hebt op school is deze tip goud 
  • vraag aan je ouders of ze een filmpje met je willen kijken en zet deze op:  

zeg dan als duidelijk is wat ze gaan acteren: kan ik alvast oefenen 

• ze weten dan niet hoe je het bedoelt 😉 en dan gaan ze er wel naar vragen

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • August 21, 2025

@Natuurlijk_anoniem: helemaal met je eens dat het oneerlijk is dat je ‘uit de kast moet komen’.  Alsof je iets  hebt op te biechten of je ergens voor moet verantwoorden - of erger nog: toestemming moet vragen.  Stel gewoon je lief voor aan je ouders, of dat nu een jongen of een meisje is; zij moeten dan maar voor zichzelf uitmaken hoe ze daarop reageren.

• August 21, 2025

@Anoniem20111 Mijn beste vrienden weten ook dat ik bi ben en ook m’n vriendin. M’n ouders weten het niet en waarom zouden ze dat moeten weten? Als relatie wil ik geen vriend maar een vriendin. M’n ouders hoeven niet alles te weten maar zo denk ik dan