Vraag

Hoe kom ik uit de kast

  • 8 September 2023
  • 1 reactie
  • 57 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3

Hoi forrumers 

Bij deze de 2e topic, je kan 't aan de titel zien maar weer niet waar 't over gaat? Ja dat komt nu😇

Ik begin even bij 't begin. Ik ben me sinds dat ik mezelf weer begon te worden vorig schooljaar raar gaan voelen in de klas. Ik had niet het gevoel dat ik een jongen was maar ook niet dat ik een meisje was omdat ik anders was dan de rest. Ik voelde me net niks. 

In de vakantie heb ik veel nagedacht en op het forum gezeten. En daardoor weet ik nu wel hoe en wat ik me voel, niet ben, want ik voel me dus zegmaar 65% meisje en 35% jongen, maar ben wel als jonge geboren en heb me altijd al als jongen geïdentificeerd. Ik wil ook niet mijn lichaam gaan veranderen ofzo maar ik voel me gwn meer meisje dan jongen. Weet iemand hoe ik iig om te beginnen op school uit de kast kan komen? 

Groetjes Archer 

 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +2

Hey @MusicismyLIFE!

Het is moeilijk, uit de kast komen… Ik zou je adviezeren het eerst bij je familie te doen, te beginnen met je ouders (misschien heb je dit al gedaan maar ik kan dat niet uit dit topic opvaten). Dan is het ook minder raar als het (waarschijnlijk is het niet zo maar het kan altijd) niet zo is, dus dat je dan weer een detransitie doet. Ik heb het eerst ook aan mijn ouders vertelt (ik ben transmeisje) en denk dat ik het in ongeveer 1 jaar aan de klas oftewel school vertel. Op dit moment heb ik ook alleen nog maar een zelfdiagnose en ik sta op een soort wachtlijst voor een genderspyscholoog.

Maar als je eerst bij school uit de kast wil komen, ga je gang! Ten eerste zou het ook nog kunnen dat je non-binar of genderfluide bent. Veel trans mensen vertellen het via een filmpje aan hun klas. Maak een afspraak met je mentor/coach of je dit in een klassenuur zou kunnen doen. Wat ik me nog zou kunnen voorstellen te doen is het in een presentatie te stoppen, dus dat je een presentatie over trans* maakt en het daarin vertelt. Je moet dan wel een vak hebben waar je een presentatie voor moet maken bv. Nederlands, je zou dit ook in een klassenuur kunnen doen maar dat lijkt mij persoonlijk wat raar. Ik dacht er ook aan om een vrijdag dan thuis te blijven en dat je mentor het dan aan de klas vertelt, dan kan je maandags meteen als meisje naar school. 

In iedergeval wens ik je veel succes!

Liefs Caiya

Reageer