Vraag

Hoe kom ik erachter of ik transgender ben?

  • 16 February 2021
  • 2 reacties
  • 71 Bekeken

Badge

Weet iemand hoe ik erachter kom of ik transgender ben?


2 reacties

Reputatie 4
Badge +3

ik ben zelf geen transgender en al ik weet er niet heel veel van maar ik denk gewoon dat als jij je meer een meisje voelt en liever als meisje geboren zou willen zijn er kans is dat je trans bent. Het kan ook zijn dat dit een periode is dus ik zou niet gelijk zeggen dat je trans bent.

Vroeger toen ik 7 was gedroeg ik mijzelf heel erg als een jongen en had ik vooral jongens als vrienden en wou ik altijd een jongen zijn. Alleen nu zou ik dat echt niet willen en ik gedraag me ook niet als een jongen. Dus het zou kunnen maar ik zou wel gewoon even kijken of je dat gevoel voor een langere tijd hebt. Want het kan dus ook gewoon een periode zijn, het lijkt mij namelijk een beetje ongemakkelijk om te zeggen dat je een meisje wilt zijn en dan een maand later ofzo ineens zegt dat je dat toch niet wilt.

en verder weet ik hier niet heel erg veel ovwer

 groetjes sillie78<3

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Boy1234567890,

je hebt een duidelijke vraag: "Hoe kom je erachter of je transgender bent?” Je hebt echter weinig informatie gegeven. Dus ik weet niet precies hoe ik antwoord kan geven. Voel je je niet op je plaats in je eigen geslacht? Heb je alleen maar kinderen van het andere geslacht als vriend? Gedraag je je als iemand van het andere geslacht? Of heeft iemand gevraagd of je transgender bent? Of ligt het aan iets heel anders?

Dit zijn dingen waar je niet nu antwoord op moet geven, maar het zijn dingen waar verschillende antwoorden voor nodig zijn. Maar misschien heeft het daar helemaal niks mee te maken. Misschien ben je gewoon nieuwsgierig. 

Ik zal je gewoon vertellen wat ik weet:

 Als je transgender bent, voel je je niet op je plaats in het geslacht wat je hebt. Je bent geboren als jongen met een piemel, dat is je biologische geslacht (omdat je boy heet ga ik daar even van uit, want je hebt geen antwoord bij je geslacht). Maar je voelt je meer op je plaats als meisje, je wilt met zij en haar worden aangesproken, meisjes kleren dragen, je als een meisje gedragen, of iets anders. Je wilt eigenlijk een meisje zijn, en besluit dat dan ook te zijn. Dan ben je een transmeisje, dat is je genderidentiteit.

Bij een meisje is dit dan natuurlijk andersom.

Dan kan je ook nog genderfluïde zijn. Dan ben je een soort transgender, maar je wisselt tussen mannelijk en vrouwelijk. Dat kan om de maand, maar ook om de week, de dag of misschien zelfs het uur. Dit is dan hoe je je voelt, transgenders ondergaan soms een geslachtsoperatie. Genderfluïde doen dit (meestal) niet. Dat zou ook wat onhandig zijn, om het uur.

En dan kan je natuurlijk ook non-binary zijn. Dan voel je je niet thuis in zowel het mannelijke als het vrouwelijke geslacht. Je bent dus eigenlijk een soort derde geslacht er tussen in, of helemaal geen geslacht. De aanspreekvormen voor non-binary mensen zijn: die, hen en hun.

Hopelijk heb je hier wat aan. Misschien kan iemand op het forum die zelf transgender, genderfluïde of non-binary is beter uitleggen wat het inhoudt dan ik. 

 

Groetjes,

Paardebloem

Reageer