Skip to main content
Vraag

hoe kan ik ontdekken of ik hetero, bi of lesbisch ben?

• July 15, 2026
  • 1 reactie
  • 15 Bekeken

Ik weet niet of ik hetero, bi of lesbisch ben. Ik ben 16 jaar en ik heb steeds vaker het idee dat ik misschien meisjes leuk vind. Ik weet het alleen niet zeker en ik ben bang dat ik het mezelf allemaal wijs maak. Ik heb nooit echt gevoelens voor jongens gehad, maar ik vind het wel leuk als ze met me praten bijvoorbeeld. Toen ik 10 ofzo was ging ik met een paar vriendinnen het logeren. Ik weet ook niet waarom, maar we gingen spin the bottle spelen en we hebben elkaar toen zitten zoenen. Maar verder heb ik nog nooit een jongen of meisje gezoend. Ik merk dat vriendinnen om mij heen steeds vaker met jongens relaties aangaan en dat ze vaak vergeten dat lesbische relaties bestaan (dit merk ik bijv aan opmerkingen die ze maken als lesbiennes op tv komen of als ze hee duidelijk zeggen “niet op een gay manier ahaha”) ergens doet dit me pijn en ik weet niet goed hoe ik me moet voelen. Ik zou graag mijn seksualiteit willen ontdekken en een meisje zoenen, maar ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken. In ken geen lesbische meiden en ik weet niet waar ik deze zou moeten ontmoeten. Ik weet ook niet met wie ik het zou kunnen hebben over deze gevoelens, want ik ben bang hoe vriendinnen zouden reageren en ik wil überhaupt niks erover zeggen totdat ik zeker ben hoe ik me voel. Dus heeft iemand misschien advies? (Srry voor het lange verhaal ahaha)

1 reactie

Kingboy
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • July 15, 2026

Hey hey ​@Ikwilanoniemzijn  :D

Ik herken niet precies hoe je je voelt, maar ik denk wel dat je jezelf niet zo onder druk hoeft te zetten. Je hoeft nu nog niet zeker te weten of je hetero, bi of lesbisch bent, Geef jezelf de tijd om dat rustig te ontdekken.

Je kan miss online of ergens anders meiden vinden die misschien dezelfde problemen hebben (ook hier op KT bvb). Het belangrijkste is dat je je gevoelens tijd geeft en het rustig ontdekt loop d’r tijd!

En is er geen vriendin waarover je hier over kunt praten miss??  

Vriendelijke groet en knuf,

@Kingboy 👑🙃