Vraag

Hoe kan ik er voor zorgen dat iedereen mij op school Remus noemt?

  • 15 August 2021
  • 5 reacties
  • 149 Bekeken

Badge

Ik ben transmasc en wil dat mensen mij Remus noemen i.p.v mij deadname, Ik ben all meerdere keren naar mijn teamleider geweest om tegen al mij docenten te zeggen, Maar toch gebruiken maar een paar docenten mijn naam en mijn klasgenoten al helemaal niet

dus hoe kan ik er voor zorgen dat dit verandered?


5 reacties

Heyy

 

Hmm.. Dat kan natuurlijk een kwestie van wennen zijn voor de docenten die je dead name nog gebruiken omdat ze niet gewend zijn om je Remus te noemen, maar ik snap wel dat je het vervelend vind.
 

Je kan nog een keer naar je teamleider gaan en even duidelijk melden dat een aantal docenten je met de foute naam aanspreken zodat die het nog even een extra keer kan melden aan al je docenten. Ook kan je de docenten die je bij verkeerde naam noemen zelf even aanspreken met het feit dat je nu Remus heet ipv je dead name of je stuurt ze even een mailtje waarin je ze dit uitlegt.

 

Weten je klasgenoten al wel van dit af, of nog helemaal niet? Je kan dit namelijk ook met je teamleider (mentor?) bespreken en misschien kan je het samen met hem/haar (nog een keer) aan je klas vertellen tijdens een bepaalde les. Ik denk dat je klas het gewoon accepteert en je echt wel bij je goede naam gaat noemen hoor, al is het misschien wel even wennen voor ze. Gun de docenten en je klasgenoten daar wel een beetje tijd voor.. Het kan best nog gebeuren dat ze je bij je dead name noemen, maar dat zal denk ik snel wennen!

 

Succes!🙂

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Ik vrees dat het ook voor de meesten een kwestie van wennen is.
Misschien boeit het sommigen, zeker de leerlingen, niets, maar dan moet je je daar maar weinig van aantrekken.
 

Een vriend van mij is ook trans en voor mij duurde het ook even voordat ik het foutloos deed.
Gelukkig doet hij er nooit moeilijk over.
Je zult dus wat geduld moeten opbrengen, hoe vervelend dat ook kan zijn.
Zeker docenten kunnen met van alles al bezig zijn en honderden namen moeten onthouden, dus het kan even duren voordat ze dit goed krijgen.

Je kunt ze altijd verbeteren, maar blijf behulpzaam.
Niemand vindt het super fijn als ze constant verbetert worden ook al zitten ze er naast.

 

Hopelijk heb je trouwens geen broer , want anders zou dit wel een erg ongelukkige naam kunnen worden.
Lang leve de Romeinen dan maar en succes.

Reputatie 1
Badge +1

vraag de man die over de interkom gaat of je even wat mag zeggen. En schreeuw het door de school. Zal duidelijk genoeg zijn toch?

Hey!

(Ik weet niet of je ouders weten dat je trans bent maar) Ik ken een trans meisje die haar naam heeft laten veranderen in het school systeem. Misschien kunnen je ouders je hier mee bij helpen. Dus inplaats van haar deadname staat nu haar naam. Ik denk dat docenten dan beter gaan opletten met bijvoorbeeld cijfers invoeren en dus meer jou nieuwe naam gaan zien. Ik word vaak ook de verkeerde naam genoemd, ik negeer of zeg gewoon hoe het wel uitgesproken moet worden. Ik hoop dat dit heeft geholpen! 

-youdontknowme

vraag de man die over de interkom gaat of je even wat mag zeggen. En schreeuw het door de school. Zal duidelijk genoeg zijn toch?

Creatief, maar realistisch gezien niet echt aan te raden! ;)

Reageer