Vraag

Hoe heet mijn sexualiteit

  • 31 August 2022
  • 4 reacties
  • 142 Bekeken

Badge

Hee ik heb een vraagje, 

Ik heb overal al gezocht op wat ik val maar ik kan het nergens vinden dus misschien weten jullie het.

Ik ben zelf een meisje en ik heb met iemand die zich identificeert als een jongen en hij is demiboy maar hij wilt wel zijn vrouwelijke geslacht houden telt dit dan als lesbisch want ik val niet op mensen die een mannelijk geslachtsdeel hebben maar wel op mensen die zich identificeren als jongen en het vrouwelijke geslachtsdeel houden.  Of is hier nog een andere naam voor


4 reacties

Ik zou me er niet zo zorgen om maken, vind het sowieso niet nodig om in een mezelf in een hokje te plaatsen.

Badge

Hoihoi,

ik snap je verwarring helemaal, want ik heb dit zelf ook meegemaakt. Het is lastig, maar je moet onthouden dat je jezelf niet per se in een hokje te plaatsen.
Maar je zou bijvoorbeeld pansexueel, omnisexueel, bisexueel* of polysexueel kunnen zijn (zoek de betekenis maar ff op want ik vind het te ingewikkeld om nu uit te leggen :).
Maar ja, wie ben ik om dit te zeggen. Je moet vooral kiezen waar jij je goed bij voelt!

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen :)

Gr. Froggo

*bisexueel betekend niet per se dat je je aangetrokken voelt tot alleen mannen en vrouwen: het betekend dat je je aangetrokken voelt tot twee genders, maar niet specefiek welke.

Reputatie 1
Badge +1

Ik zou me er niet zo zorgen om maken, vind het sowieso niet nodig om in een mezelf in een hokje te plaatsen.

Precies! Queer kan sowieso ook. Be yourself! 

Reputatie 6
Badge +7

Daar is geen naam voor, taal werkt niet zo. Jouw voorbeeld is héél specifiek.  

Dat is gewoon véél te specifiek. Je valt nu toevallig op deze persoon,

Het is niet alsof er een woord bestaat dat betekent ‘meisje dat alleen op demiboys valt die zich identificeren als jongen maar geen geslachtsverandering willen ondergaan’.   Je valt op deze persoon, niet op deze groep.

Als voorbeeld, stel je voor dat je zou zeggen ‘ik heb iets met een jongen die op de Kruisbergweg woont dus ik val alleen op jongens die wonen in een straat die begint met de letter K’.     Dat zou heel gek zijn. 

 

Reageer