Hoe hebben jullie je nieuwe naam gekozen?

  • 12 January 2023
  • 5 reacties
  • 115 Bekeken

Badge

Yo,

Een vraagje aan alle transpersonen of mensen die hun naam hebben veranderd. Ik ben dus een transjongen en wil graag een nieuwe naam. Ik wil een naam met de beginletter M omdat mijn deadname daar mee begint en mijn ouders dat ook fijn zouden vinden.

Maar mijn vraag is dus, hoe hebben jullie je nieuwe naam gekozen? Is je nieuwe naam ergens op gebaseerd? En hoe weet je zeker dat het echt bij je past?

Ik kan niet echt experimenteren met een nieuwe naam omdat mijn omgeving daar niet echt voor open staat. Dus dat is iig geen optie.

Suggesties voor een jongensnaam met de M zijn ook zeker welkom! Ik wil wel een beetje een naam van deze tijd, niet iets zoals: Maarten, Mark, Mart, etc. 

p.s. Ik heb blond haar en blauwe ogen. Een naam als Mohammed zal dus niet echt bij me passen, even voor de vormgeving :P

 

Alvast bedankt


5 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hey!

Ik heb mijn naam gekozen omdat iemand vond dat ik op een Noah leek lmao maar ja, namen met een M zijn nog Mees/Mace, Mason, Mark/Marc, Marik, Marnix, Milo

Uhhh verder idk ja gewoon lijstjes opzoeken haha,            dr is ook een app van zwitsal wat een soort tinder is maar dan met namen die is ook wel leuk (is bedoeld voor ouders die een naam zoeken voor hun baby maar ja)

Ook kan je gewoon een naam kiezen die je leuk vindt en dan gewoon de eerste letter naar een M veranderen. Noaz Asbroek ken je misschien wel? Hij wilde graag een naam met de N (ook vanwege deadname) en heeft doen van Boaz gewoon Noaz gemaakt (wel een leuke naam trouwens)

Tja naam kiezen is altijd lekker ingewikkeld, succes enzo!

Groetjes, Noah (hij/hem)

Reputatie 7
Badge +19

Hoiiii!!

Je kan een lijstje maken met namen die je leuk vindt en dan aan je vrienden en familie vragen wat zij er van vinden en dan zo de leukste uitkiezen. Of samen met je ouders een naam bedenken.

Opties voor namen met een M: Mees, Morris, Max, Milan, Mason, Marley, Mica, Midas, Mick, Mats, Mathijs, Mattias, Marten, Matteo, Mavey, Melle, Merijn, Mex, Micha, Milas, Moos.

 

joeee

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @jumbo,

 

ik ben geen transpersoon en ik heb ook nooit mijn naam veranderd, dus daar kan ik uit eigen ervaring niks over zeggen, ik ben een gay jongen, maar ik hoop dat je toch iets hebt aan mijn reactie.

Ik heb een paar vrienden die een bijnaam hebben. Ik weet niet precies hoe dat ontstaan is, maar eentje heet bijvoorbeeld Mouse (is niet echt zo, maar ik gebruikt het als voorbeeld). Mouse is niet echt een bekende bestaande jongensnaam, denk ik, maar kan wel gebruikt worden als jongensnaam. Mouse heeft ook wel iets liefs, vind ik en waar ik nu naartoe wil is dat jij misschien ook wel een leuke bijnaam voor jezelf kan bedenken (of jouw vrienden voor jou?) die je dus gewoon als nieuwe (officiële) naam zou kunnen gebruiken. Je hebt dan meer keus dan alle bestaande jongensnamen en ook iets wat echt bij je past. Mouse is natuurlijk een bestaand woord in het Engels, maar als het goed klinkt voor jou hoeft de naam die je kiest eigenlijk niet eens iets te betekenen in welke taal dan ook. 

Ik heb het idee dat dit verhaal steeds vager wordt, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Oh, misschien helpt dit voorbeeld:

ken je Di-rect die band uit Den Haag? Eén van die gitaristen noemen ze 'Spike’ of hij noemt zichzelf ‘Spike’, terwijl hij in het echt Frans heet. Ik gok erop dat ze hem Spike noemen, omdat hij (vroeger iig) zijn haar zo'n beetje in punten (Spikes) omhoog had.

Een ander voorbeeld is: Raven van Dorst, die vroeger Ryanne als voornaam gebruikte en als Ella Bandita optrad.

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel en succes met het bedenken van een nieuwe naam.

Een (bij)naam die begint met een M en die past bij een jongen met blond haar en blauwe ogen, wat zeg ik, ‘een jongen’, ik bedoel natuurlijk bij jou, speciaal bij jou.

 

Check wel even of de naam die je leuk lijkt niet iets raars of aparts betekent in een andere taal, bijvoorbeeld Moose klinkt wel nice, vind ik, maar bedenk wel dat het eland betekent in het Engels. Het kan natuurlijk zijn dat het voor jou de perfecte naam is, maar houd er rekening mee dat anderen dan flauwe grapjes kunnen maken over jouw naam. Zelf zou ik dan denken, boeie, ik vind die naam cool, dus ik trek me er niks van aan wat een ander er van vind en dan is het ook een prima naam voor jou.

 

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb een paar namen met een M voor je. Ze worden niet heel vaak gebruikt.

Maddox, Miley, Mex, Mason, Mats, Morris, Mick, Miran (betekent vrede en wereld, pas miss bij je), Maxim, Mike, Miles en Menno. 

Je kan voor ideeën natuurlijk ook zelf googelen. Nog heel veel succes met zoeken!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi,

Ik kan helaas mijn gekozen naam niet delen, ivm anoniem blijven. Wel kan ik je vertellen dat ik ook een naam met de letter M heb gekozen, en mijn gekozen naam is een bijnaam die van mijn geboortenaam afstamt, die mijn familie me al heel lang noemt. Ik hou wel van die klassieke naamverandering; je gekozen naam afstammen van je geboortenaam, als een soort “mannenversie” van je vrouwelijke geboortenaam :)

En aangezien het mijn bijnaam is (dat dus toevallig een (voornamelijk) jongensnaam is), heb ik het geluk dat mijn familie mijn gekozen naam wel eens gebruikt zonder dat ze het weten ;)

Reageer