Vraag

Heyy ik ben 12 en ik heb echt geen idee welke gender ik ben

  • 17 November 2022
  • 4 reacties
  • 105 Bekeken

Badge

Ik ben nu een meisje maar ik heb kort haar en het maakt me geen zak uit welke pronounce mensen voor mij gebruiken, ik vind het meestal leuk als mensen mij hij noemen maar een jongen ben ik ook niet, ik misschien gender-fluid ofzo want ik ben niet zo gehecht aan wat mensen me noemen. Mijn vader vroeg laatst zelfs welke gender ik nou was. Ik ben op dit moment pansexueel bdw. Hoe zijn Julie er achter gekomen welke gender Julie hebben?! Xxx

 


4 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Heyyy!

Ik ben een she/her en hetero, dus niet echt ervaring, maar ik wil je toch helpen waar ik kan! Als je hij fijner vind, maar je toch net geen jongen bent, kan het zijn dat je een demi boy bent. Je hebt zo veel opties lieverd! 

Ik zou voor een paar dagen aan je vader en/of moeder vragen of hij/ze bijvoorbeeld vandaag he/him willen gebruiken, en de volgende dag she/her, en een andere dag misschien they/them en een andere dag misschien wel zi/zir. Na deze dagen kan je dan voor je voor je zelf beslissen wat je het fijnste vind. En zo kun je dan voelen wat het beste bij jou past!

Btw, dat je vader vraagt welk gender je bent vind ik super lief! 
 

Ik ben 13 en identificeer mij al 13 jaar als een she/her! 

Xxx Lea

Hey, ik ben transjongen en ben dus als meisje geboren. Bij mij ging het eigenlijk best wel vanzelf. Ik hield nooit van (even in hokjes gedacht) meisjesdingen en ik wou ook nooit jurkjes aan. Op een gegeven moment heb ik het er met mijn ouders overgehad dat ik een nieuwe naam wou. Ik vertelde toen ook in de klas dat ik voortaan met hij wou aangesproken worden. Zo ging het bij mij. Doeiii groetjes Tai 

Reputatie 3
Badge +1

Hi, ik ben misschien non binary/gender neutraal dus ik kan wellicht een beetje helpen

Gender expressie staat niet gelijk aan je gender identiteit. Je kan een cis zijn en nog totaal niet aan alle/geen stereotypes willen voldoen. Tomboys bestaan en butches ook. Ookal is hun expressie mannelijk, ze zijn nogsteeds vrouwen. Dat kan vice versa ook voor cis mannen gelden. Natuurlijk kunnen trans jongen ook vrouwelijk zijn en trans meisjes mannelijk, dat maakt ze zeker niet minder trans. Zo kunnen meisjes hij/hem gebruiken en jongens zij/haar. 

Als tip zou ik je adviseren om mensen te zoeken waarmee je kan experimenteren met je voornaamwoorden/naam en gender identiteit. Probeer hij/hem uit voor een tijdje en zie hoe het voelt. Probeer wellicht een nieuwe naam. Past het niet, probeer dan iets anders of ga weer terug naar wat je eerst gebruikte. Gender is ingewikkeld en vele zeggen ook dat het een sociaal construct is. Probeer jezelf ook niet te limiteren door te bedenken over hoe je je vroeger voelde, kijk naar het nu. 

Wat ik mezelf afvroeg is "als niemand mij zou kunnen beoordelen, wie zou ik dan willen zijn?". Hoe zie je jezelf ideaal in te toekomst, hoe ziet je lichaam er uit ideaal in te toekomst, welke voornaamwoorden/naam zou je willen gebruiken? Kijk wat je aanspreekt. Gender euphorie is een goede aanduider dat je een goed label hebt gevonden. 

 

Reputatie 7
Badge +15

Ik ben een meisje ( ook zo geboeren…* geboren* en hetro, dus ook nie heel veel tips, maar wees gwn jezelf, en ohja een mooie quote voor jou…

 

volg je hart, dan klopt je leven…

 

greet@Mij_niet_gezien 

Reageer