Skip to main content
Vraag

helpp plss denk dat bi bent maar ook al weten mensen het niet voelt onderwerp heel ongemakkelijk openbaar

• 9 januari 2025
  • 2 reacties
  • 63 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hii ik ben meisje van 17 jaar en ik heb dus eerder een topic geplaatst over dat ik niet weet of ik gay, bi of hetero ben. Nu denk ik dus dat ik bi ben maar ik was vandaag naar een film young hearts over een jongen die ontdekt dat hij gay is en ik voelde me eigenlijk beetje ongemakkelijk ofzo dat ik daar was ofz. Later kwam een vrouw en die vroeg of ik en een vriendin van mij waar ik naar de film was of we koppel waren, dat zijn we niet maar idk die vraag enz blijft zo in mijn hoofd. En ook thuis toen mijn moeder vroeg over de film enz vond ik het ongemakkelijk om er over te praten maar ik weet dat ze dat allemaal niet erg vind als iemand gay is.

Maar mijn vraag is zijn dit dan tekens van dat ik niet bi/gay ben of waarom voelt het anders wel raar dit onderwerp. In mijn hoofd denk ik er veel over na maar zo openbaar dat onderwerp voelt toch beetje ongemakkelijk ofz, miss ook gwn omdat ik aangesproken voel maar idk. Hebben jullie misschien een idee???

2 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • 86 reacties
  • 10 januari 2025

Geen probleem, houd het lekker bij je. 

Als je hetero bent dus alleen op meiden valt hoef je dat niet aan te kondigen want dat neemt iedereen al aan.
Als je homo bent kun je ervoor kiezen om het aan te kondigen zodat je omgeving weet dat ze kunnen verwachten dat je ooit met een jongen thuiskomt. 

Als je bi bent… zou ik eigenlijk niks mee doen, want het vertelt mensen niks. Ze kunnen hun verwachtingen niet aanpassen want het kan alle kanten op.

Dit bedoel ik:

Uiteindelijk kom je toch bij één partner terecht en diegene heeft maar één geslacht.  Bi betekent niet dat je naar 2 partners zoekt.   Op dat moment kun je prima tegen iedereen zeggen 'Ik vind X de leukste van de wereld en hij/zij mij ook".   

Quinnyluv
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • 7 reacties
  • 12 januari 2025

Hoi!

Je ongemakkelijk voelen bij lhbtq+ onderwerpen, is geen teken dat je het zelf niet bent! (Als een bi persoon) Je kan je juist ongemakkelijk bij zulke onderwerpen voelen als je niet hetero bent, omdat je er veel van in jezelf herkend of je nog niet veel in contact bent geweest met media die te maken heeft met lhbtq+.

Bi zijn ligt aan hoe jij je aangetrokken voelt aan verschillende geslachten. Als je je ongemakkelijk voelt bij lhbtq+ films of gesprekken hierover, maakt dat je niet ineens '’minder bi'’

Alsnog suc6 met het uitvinden van je seksualiteit! <3

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen