Skip to main content

Ik hoop dat jullie een super mooie, leuke paarse, vrijdag hebben! Ik heb vandaag in ieder geval paarse GSA-bandjes uitgedeeld op school en ik heb mensen versierd met van die regenboogstiften. Ik voelde me echt happy en gezien! Ik vertelde later tegen een docent dat ik heb echt een rolmodel vind, omdat hij openlijk gay is op een christelijke school. Dat vond hij super tof om te horen en hij zei zelfs dat hij hoopte dat ik ook zo'n inspiratie voor mensen kan worden. MIJN DAG IS TOP.💜💜💜

💜💜💜

Heel veel paarse groetjes, Cody 💜💜💜

hey heyyy

Mijn paarse vrijdag was vreselijk 

Zit nu in de 1e en het was dus de 1e x dat dit gevierd werd op een school waar ik heen ga. 
Sinds een paar maanden twijfel ik erg over mezelf. Bij ons in het atrium stonden ook allemaal mensen enzo en hadden ze het mooi versierd. Buiten hing ook een regenboogvlag. Alleen mijn klas deed er heel kut over. Mijn beste vriendin zei van  “Gast dit is echt raar” Toen we in het atrium waren. En een andere jongen uit mn klas zei “Ja ik support het eig helemaal niet”

Ik had een paarse trui aan. En ik heb erover gelogen dat het perongeluk was en dat ik was vergeten dat het vandaag was. Ik vond het vreselijk.

Laatst vertelden de mentoren van onze klas dat het vandaag zou zijn en vertelden ze wat het inhoud enzo. Ik was de enige die het serieus nam en een meisje uit mn klas zei “jezus wees gewoon normaal man” zat bijna te janken toen en vandaag weer. 

Er was ook een meisje die mn beste vriendin kende omdat ze bij elkaar in de klas zaten. Ze had een paarse trui aan en had der haren paars gemaakt. Mn vriendin zei van “Jezus kijk haar dan. Ze was altijd al zo raar dan weet je toch dat je gepest gaat worden” Ik wilde der ech in elkaar slaan. Ik vind het erg moeilijk dat ze er zo over denken. Zij vond het helemaal raar terwijl ik juist dacht van: Jezus ik wilde dat ik zoveel zelfvertrouwen had

Super fijn dat je zon rolmodel hebt! De docenten hier hadden ook bijna allemaal iets in het thema aan dus dat was fijn. Alleen de kinderen waren vreselijk.

xxx💜💜💜

 


Hoi @Cody,

Ikzelf hoor niet bij de lhbtiq+ (ben jongen, hetero), maar ik heb echt zeker respect voor de mensen die erbij horen! Bij mij op school was er voor mensen die dat wilden een paars ontbijt, en een catwalk, waarbij docenten in het paars daarover lopen. En je kon ook een paars armbandje krijgen en er waren ook wat paarse slingers in de school. Echt top gedaan voor die mensen!

Helaas waren er wel mensen in mijn klas die de lhbtiq+ niet supporten. 

En echt fijn dat jij een fijne dag had!

Groetjes, Monkeyboy08 💜


Heyy @Cody!

Ik was zelf can plan zo'n topic te maken, en toen zag ik deze :)

Ik vond het fantastisch! De helft van de school had paar aan, en een kwart wilde het wel, maar had geen paars. De hele aula was versierd, je kon GSA bandjes halen en schmink. En ik was helemaal paars:) We hadden het in de dagstart over de paarse vrijdag, en de klas is best wel dom als het gaat om dit, terwijl ze gymnasium doen. Maar ze zijn wel accepterend. Ik ben ook uit de kast gekomen als bi, omdat uitleggen wat demi-bi is, een beetje veel is. Mijn mentor had zelfs paarse schoenen aan XD. Ook hadden 2 vriendinnen hun vlag in mensenmaat als een cape om. 

@TisjefavoAchterhoeker, vervelend dat je school zo is. Misschien kan je naar een andere school?

 

Liefs,

       M.


Hoi @Cody ,

Ik ga op dit moment niet naar school, maar vorig jaar was er wel een groep leerlingen die regenboog schmink en bandjes uitdeelde, verder was er niks, en de meeste leerlingen namen dat ook niet aan. In mijn klas had niemand het, ik ook niet, ik durf dat eerlijk gezegd ook gewoon niet ook al steun ik het wel. Als de meerderheid het doet valt het niet op, maar als ik de enige in de klas ben, dan wel. En ik weet zeker dat ik er dan opmerkingen over zou krijgen.


@TisjefavoAchterhoeker Sorry, dat vind ik heel vervelend om te horen. Ik wil je vooral meegeven dat het beter wordt! Hopelijk groei je in je identiteit, wat die ook mag zijn, en wordt je er vanzelf zelfverzekerder over. Weet dat ik in ieder geval super veel van je houd en dat je in mijn ogen super mooi, waardevol en uniek bent! 💜


@Monkeyboy08 Bedankt voor je support, we houden van de ally's, super dat je school dingen organiseerden! 💜

@Natureflower Ik ben super blij om te horen dat jouw dag ook goed was! Bij ons was er helaas wel veel homofobie, maar het kon mijn pret gewoon niet drukken. Super goed dat bij jullie de paarse opkomst zo groot is! 💜

@Jesse_6567 Cool dat je wel support! Ik ben je dankbaar! :) 💜


Hallo @Cody ,

Bij ons was er een hele leuke binnenkomst, met paarse confetti en slingers voor de ingang om doorheen te lopen. Op onze school is er ook een club die lhbtq+ dingen doet/regelt, de GSA. Iemand daarvan gaf mij ook een paarse-vrijdag bandje die ik nog steeds draag! Maar in mijn klas wordt dan gezien dat ik die draag en meteen geroepen “gay” en “dat kan toch echt niet!” dat vind ik wel heel jammer.

 


Reageer