Skip to main content
Vraag

Grote angst + transgender. wat moet ik doen?

• September 15, 2025
  • 5 reacties
  • 198 Bekeken

Anonimyy
Forum|alt.badge.img

hii ik heb al 8 jaar dat ik mij anders voel ik ben 14 jaar nu en ik ben nog steeds een jongen, maar wil een meisje zijn.

En ik wil daar ook mee beginnen, maar ik heb dus een grote angst en doordat durf ik niet te praten over gevoelige dingen zoals mijn angst of zoals dat ik transgeder ben. en het wordt steeds erger ik had vandaag naar school al angst over hoe ze gaan praten met mij en over allemaal dingen aan het nadenken. ik heb dus buikkrampen soms echt erg en soms niet en het komt waarschijnlijk omdat ik die angst heb dan worden bijna alle prikkelen of angst gebeurtenissen soort omgezet in buikkrampen

en ik wil er graag van af maar mijn angst is te erg dat ik er niet eens over durf te praten met mijn ouders of dokter of andere mensen ik durf gewoon veel niet meer en ik denk als het zo door gaat dat ik niks vertel dat ik trans ben dat ik dan straks naar de ggz moet en niet meer naar school kan omdat ik het niet durf.

en ik heb met veel moeite al een grote stap gezet want ik heb nu een vertrouwings persoon op school maar ik weet niet of hij me kan helpen. ik denk dat hij alleen kan helpen met fijne dingen zeggen zoals dat ik het kan. en ik weet het gewoon niet meer ik zit al 2 jaar dat ik niet meer veel blij ben en mijn neefjes zien ook veel veranderingen

dus kan iemand mij helpen en zeggen wat ik kan doen ik weet het echt niet meer!! (ik vind het zelfs lastig om dit gesprek aan te maken😫)

5 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • September 15, 2025

Heyy lieve ​@Anonimyy ,

Wil niet teveel over mezelf beginnen, het is jouw topic🙃❤️ maar ja loop wel tegen hetzelfde aan... Zeg op het forum wel dat ik gewoon een jongen ben of een wat meisjesachtigere jongen.. Maar eig gaat het wel verder dan dat en bijv heb echt al heel vaak uren gehuild over dat ik een jongen ben.. En omdat het steeds terugkomt  al langere tijd ben ik bezig met een brief voor mijn psycholoog (bij jou dan dus voor bijv je vertrouwingspersoon😊❤️) waar ik uitleg wat ik voel, wat ik echt al vanaf heel jong had en later meer over na ging denken... ❤️ Misschien kan dat jou ook helpen❤️❤️ Als je lastig vind om in het echt te geven kan je het ook bijv mailen en later dan met hem een gesprek over hebben🙂 

Veel liefs❤️

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • September 19, 2025

Ik ben zelf een jongen en ik voel me ook zo maar het is wel begrijpelijk dat je je zo voelt en ik vind het ook geen probleem als een meid trans is ik vind het ook wel opwindend

Anonimyy
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • September 22, 2025

Heyy lieve ​@Anonimyy ,

Wil niet teveel over mezelf beginnen, het is jouw topic🙃❤️ maar ja loop wel tegen hetzelfde aan... Zeg op het forum wel dat ik gewoon een jongen ben of een wat meisjesachtigere jongen.. Maar eig gaat het wel verder dan dat en bijv heb echt al heel vaak uren gehuild over dat ik een jongen ben.. En omdat het steeds terugkomt  al langere tijd ben ik bezig met een brief voor mijn psycholoog (bij jou dan dus voor bijv je vertrouwingspersoon😊❤️) waar ik uitleg wat ik voel, wat ik echt al vanaf heel jong had en later meer over na ging denken... ❤️ Misschien kan dat jou ook helpen❤️❤️ Als je lastig vind om in het echt te geven kan je het ook bijv mailen en later dan met hem een gesprek over hebben🙂 

Veel liefs❤️

hii dankje voor dit lieve berichtje ik ga proberen het te vertellen bij mijn vertrouwings persoon!

bye

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 25, 2025

Ik snap dat dit echt eng en stom voelt 😢. Het is helemaal normaal dat je bang bent om te vertellen dat je een meisje wil zijn, maar het is goed dat je erover durft te praten, ook al is het alleen hier. 💛

Je kan kleine stapjes nemen: eerst een klein stukje zeggen aan iemand die je vertrouwt, of opschrijven wat je voelt zodat je het later makkelijker kan vertellen. Je hoeft niet alles ineens te vertellen. Je vertrouwenspersoon op school kan echt helpen door te luisteren en je te steunen, ook al zegt hij alleen fijne dingen.

Het is oké dat je bang bent en buikpijn krijgt, dat betekent niet dat er iets mis is met jou. En als het te zwaar wordt, kan je ook iemand bellen of chatten die er echt voor jongeren is, zoals Transgender Info.

💛 Het belangrijkste is dat je weet: je bent niet alleen en je gevoelens zijn helemaal oké. Kleine stapjes helpen om het iets minder eng te maken.

xx liefs Wolf 🐺

*Tekst aangepast door de Kindertelefoon*

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • September 26, 2025

hoi! vervelend dat je je zo voelt! Zoiets is ook echt heel eng en vervelend om te voelen. ik snap dat je het eng vind om het tegen mensen te zeggen. Ik zit in de derde en ik ken veel kinderen van rond mijn leeftijd die met hetzelfde zaten. Als je goede vrienden hebt zullen zij juist heel trots op je zijn en het juist goed vinden dat je het tegen ze zegt. als jij graag van een jongen naar een meisje wil, verander dan bijvoorbeeld eerst onofficieel je naam. zo kunnen je vrienden en je familie je anders noemen, want ik snap dat dat fijn kan zijn. doe het vooral in kleine stapjes. je hoeft echt niet in een keer helemaal uit de kast te komen, maar zeg het dus bijvoorbeeld eerst tegen vrienden en familie. ik hoop dat ik je geholpen heb. Gr. SlimpieDimpie